Türkiye 'nin en pahalı yol projesinde çalışmalar sürüyor! 40 dakikalık mesafeyi 10 dakikaya indirdi

Karadeniz Sahil Yolu Projesi dahilinde olan ve 2019 yılında ilk etabı tamamlanarak hizmete açılan ‘Ordu Çevre Yolu ’nun ikinci etabında incelemeler devam ediyor.

Türkiye 'nin en pahalı yol projesinde çalışmalar sürüyor! 40 dakikalık mesafeyi 10 dakikaya indirdi
21 Ekim 2021 - 11:17

Karadeniz Sahil Yolu Projesi dahilinde olan ve 2019 yılında ilk etabı tamamlanarak hizmete açılan ‘Ordu Çevre Yolu ’nun ikinci etabında incelemeler devam ediyor. ‘Türkiye ’nin en pahalı yol projesi ’ olarak adlandırılan ve ikinci etabının yaklaşık 1 yıl içerisinde tamamlanması planlanan yol, şehirler arası mesafeyi kısaltarak, büyük kasaba merkezindeki trafiğin rahatlamasını sağlayacak.

PROJE ÇALIŞMASI 2007 YILINDA BAŞLADI

Proje çalışmalarına 2007 yılında başlanılan Ordu Çevre Yolu ’nun ihalesi, 553 milyon TL ’ye yapılarak temelleri atıldı. Toplam uzunluğu, 21,4 kilometre olan yolun birincil etabını yaratıcı 10,4 kilometrelik alanın 500 metrelik bir bölümünde görülen heyelan ise o günlerde çalışmaları negatif yönde etkiledi. Takriben 75 metre uzunluğunda fore kazıkların çakılarak heyelan için önlem alınan Ordu Çevre Yolu ’nda maliyet ise 1,9 miyar TL ’ye değin yükseldi. Birinci etabında, 6,5 kilometre olan 3 çift tüp tünel, 44 metre uzunluğunda 1 köprü, 2 buçuk kilometrelik 5 çift köprü ve 2 her birine köprülü elde etmek üzere 6 kavşağın yer aldığı yolun 1. etabı, geçen sene hizmete açıldı. İlk etabın açılmasıyla 40 dakikalık büyük kasaba içi geçişi, 10 dakikaya kadar inerken, sürücüler açısından da konforlu ulaşımın temelleri atılmış oldu.

d0000d5a-d6f0-4213-899e-6585cb45dfde

DOĞU KARADENİZ'I KAFKASYA'YA BAĞLAYACAK

Doğu Karadeniz ’i Kafkasya ’ya bağlayan Karadeniz Sahil Yolu ’nun en manâlı etabı olan ve yapımına takriben 10 yıl önce başlanan, kendine özgü coğrafi ve toprak yapısı sebebiyle 1. etabı yaklaşık 2 milyar lira ile Karadeniz Bölgesi ’nin en pahalı yatırımı olan Ordu Çevre Yolu ’nun 2. etabının ise takriben 1 sene sonra tamamlanması ve hizmete açılması bekleniyor.

be1153f8-84d2-4c47-b9b7-1cfaf57f87fd

Toplam 16 adet köprü, 6 tünel ve 7 adet kavşağı bünyesinde bulunduruyor
6 adet tünel, 11 adet çift köprü, 5 adet tek köprü ve 7 adet kavşaktan oluşan Ordu Çevre yolu ile tünel imalatları tamamlandığında üniversite kavşağından inşaatı süren şehir hastanesine bağlantı da sağlanacak. Trafik sıkıntısını büyük ölçüde azaltan çevre yolu, transit ve şehir halkı için trafiğinin yanında ağır vasıta trafiğini de rahatlatan proje ile 50 dakikalık olan yol takriben 15 dakikaya düştü, ağır vasıtaların geçişleri ise kolaylaştı. Bin 180 metre terzili tüneli ve bin 806 metre uzunluğundaki melet viyadüğü imalatı tamamlandıktan sonradan ise bu imalatlar Ordu Çevre yolunu iyice şehir halkı merkezinden açık havada çıkartarak, sanayi tarafından bağlantısını sağlamış olacak.

a0585033-5c9e-4c95-8867-b6b44f8ca5fb

"ORDU'NUN KANAYAN YARASIYDI"

Eskipazar Mahallesi Muhtarı İlhan Karaağaç, bölgenin evvelden uyuşuk bir vaziyette olduğunu belirterek, “Burası daha önceden hareketsiz vaziyetteydi ve çalışmalar yoktu. şimdi burada ikinci tünel bitti ve betonlaması yapılıyor. Burası Ordu ’nun en fazla tüneli olan mahallesi sayılır. Ordu ile Giresun arasını 10 dakikaya düşürecek bir proje. İnşallah en kısa zamanda 2022 yılında bu tünel açılacak. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ve emeği geçen herkesten Allah razı olsun, burası Ordu ’nun kanayan yarasıydı” dedi.

06740096-f503-42e7-b2c4-eff113f4e2a0

"3-4 ŞERİTLİ YOL OLDU"

Eskipazar Mahallesi ’nde ikamet eden Adem Konçi ise, “Şu lahza trafik epey rahatladı ve incelemeler devam ediyor. İnşallah ikinci ayak açılınca daha da rahatlayacak. Önceden buradan eşekler bile zor gidiyordu derhal ise 3-4 şeritli yol, Allah yapanlardan razı olsun. Bir saatte gittiğimiz yeri, bu yol doğruca Allah müsade verirse 25 dakikada gideceğiz” ifadelerine yer verdi. (İHA)

e748f41f-8887-4b6f-b05e-f1d93ed59d25


Haber Geniş bir şekilde Haberin detayları ve bilgisi verildi. Kaynak takip edilmektedir, yeni bilgiler geldiğinde anlık güncellenecektir. Kars Haber Yerel Kategorileri de mevcuttur.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum