
Facebook, Instagram, WhatsApp ve Threads gibi popüler sosyal medya platformlarının çatı şirketi olan Meta, platformlarındaki risk değerlendirme süreçlerinde insan faktörünü azaltıp yapay zekânın rolünü artırmayı hedefliyor.
NPR tarafından elde edilen belgelere göre Meta, servislerinin barındırdığı potansiyel riskleri değerlendirme aşamasında insan çalışanlar yerine yapay zekâ teknolojilerinden faydalanmayı planlıyor. NPR’ın aktardığı bilgilere göre şirket, bu risk değerlendirmelerinin yüzde 90’a varan bir kısmını yapay zekâ sistemlerine devretmeyi amaçlıyor. Bu değerlendirme süreçleri, platformlarda paylaşılan şiddet içeren içeriklerin incelenmesi ve yayılan yanlış ya da yanıltıcı bilgilere yönelik analizlerin yapılması gibi kritik görevleri kapsıyor.
Peki, Yapay Zekânın Risk Değerlendirmesinde Kullanılması Ne Gibi Endişelere Yol Açıyor?
NPR ile görüşen bazı Meta çalışanları, bu plana dair ciddi kaygılarını dile getiriyor. Çalışanlar, yapay zekânın, deneyimli insanlardan oluşan bir ekibin kolaylıkla tespit edebileceği önemli ve ciddi riskleri gözden kaçırabileceği konusunda uyarıda bulunuyor ve bu planların yeniden dikkatle değerlendirilmesini talep ediyor. Risk değerlendirme sürecinde yapay zekâyı bu denli yoğun kullanarak büyük bir risk alacak gibi görünen Meta, bu adımı atarken temel motivasyonunun hem operasyonel hız kazanmak hem de maliyetleri önemli ölçüde azaltmak olduğu belirtiliyor.
Meta AI Uygulaması ve Gelecek Planları Nelerdir?
Şirket, bu gelişmelerden önce Llama 4 dil modeli tabanlı Meta AI uygulamasıyla da teknoloji gündemine gelmişti. Uzun bir süredir WhatsApp, Instagram, Facebook ve Messenger uygulamaları içerisinde entegre bir şekilde kullanılabilen Meta AI için bir süredir ayrı bir mobil uygulama da kullanıcılara sunuluyor. Tıpkı ChatGPT, Claude, Grok ya da Gemini gibi rakip yapay zekâ asistanlarında olduğu gibi, kullanıcıların akla gelebilecek her konuda yardım alabileceği Llama 4 tabanlı bu uygulama, daha önce yalnızca Meta’nın akıllı gözlüklerini yönetmek amacıyla kullanılan “View” isimli uygulamanın yerini almış durumda. Kullanmak için bir Meta hesabı ile giriş yapmayı gerektiren ve opsiyonel olarak Facebook ile Instagram hesaplarıyla bağlantı kurma imkanı da sunan uygulama, aynı zamanda sosyal bir altyapıya da sahip. Şirket, bu konuya ilişkin yaptığı açıklamada şunları aktarıyor: “Meta AI uygulaması, başkalarının yapay zekâyı nasıl kullandığını keşfedebileceğiniz ve kendi kullanımlarınızı paylaşabileceğiniz bir keşif akışı içeriyor.”
Bu uygulamayı en son gündeme taşıyan isim ise şirketin CEO’su Mark Zuckerberg olmuştu. Zuckerberg’in açıklamalarına göre, uygulamaya önümüzdeki dönemde ücretli bir Premium abonelik seçeneği de eklenecek. Bu abonelik modeli üzerinden kullanıcılara daha gelişmiş yapay zekâ sistemleri ve daha yüksek kapasiteler sunulması hedefleniyor. Zuckerberg’in işaret ettiği bir diğer önemli nokta ise MetaAI içerisinde reklamların da gösterilmeye başlanacağı oldu. Yeni uygulama üzerinden gelir elde etmeyi amaçlayan Zuckerberg, reklamların ve ücretli abonelik modelinin ne zaman hayata geçirileceği konusunda ise henüz net bir tarih vermedi.
Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV