
Mazda Kuzey Amerika Operasyonları Halkla İlişkiler Müdürü Tamara Mlynarczyk, geçtiğimiz gün tanıtılan ve kokpit tasarımıyla dikkat çeken 2026 model Mazda CX-5 hakkında önemli bir açıklama yaptı.
Mazda, Yeni CX-5'te Neden Fiziksel Tuşlardan Vazgeçti?
Dün tanıtımı yapılan 2026 Mazda CX-5, konsolunun merkezine Tesla modellerini andıran büyük ve yatay bir dokunmatik ekran yerleştirerek fiziksel butonların büyük bir kısmını ortadan kaldıran bir model oldu. Peki, marka neden böyle bir tasarım yolunu tercih etti? Bu sorunun cevabını veren Mazda Kuzey Amerika Operasyonları Halkla İlişkiler Müdürü Tamara Mlynarczyk, “Yaptığımız araştırma sonrasında müşterilerin büyük bölümünün araçlarında büyük dokunmatik ekranlar istediğini gördük.” dedi. Otomobil endüstrisi bu konuda adeta ikiye bölünmüş durumda. Bazı markalar yeni dönemin gerekliliğinin bu olduğunu savunurken, bazıları ise sürüş güvenliğini artırdığı gerekçesiyle fiziksel butonları korumakta ısrar ediyor. Hatta Volkswagen gibi bazı üreticiler, daha önce kaldırdıkları butonları yeni modellerinde geri getirmek için adımlar atıyor.

Yeni Mazda CX-5'in Teknik Özellikleri ve Fiyatı Ne?
Türkiye'de resmi olarak satışı yapılmayacak olan yeni Mazda CX-5, ilk bakışta selefine kıyasla daha büyük bir araç olmasıyla öne çıkıyor. Modelin uzunluğu 114 milimetre, dingil mesafesi 76 milimetre ve genişliği ise 13 milimetreden fazla artırılmış. Dış tasarımda siyah renkli 19 inç jantlar ve çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor. Direksiyon simidinde hava yastığını barındıran merkezi bölümün büyük olmasıyla farklı bir görünüme sahip olan model, gücünü 187 beygir güç ve 251 Nm tork üreten 2,5 litrelik SkyActiv-G dört silindirli motordan alıyor. Standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemiyle gelen araç, bu gücü altı ileri otomatik şanzımanla tekerleklere aktarıyor. 2027 yılında “Skyactiv-Z” teknolojisine dayalı bir hibrit motor seçeneğinin de ekleneceği aracın yurt dışı başlangıç fiyatı ise 28 bin dolardan başlayacak.

Mazda'nın Çin'e Özel Modeli EZ-6 Nasıl Bir Araç?
Mazda, bu tanıtımdan önce Mazda EZ-6 modeliyle de gündeme gelmişti. Sadece Çin pazarı için tanıtılan Mazda EZ-6, BEV (tamamen elektrikli) ve EREV (menzil artırıcı içten yanmalı motora sahip) olmak üzere iki farklı versiyonla sunuluyor. Özellikle 22 bin 800 dolarlık iddialı başlangıç fiyatıyla öne çıkan model, modern bir tasarım anlayışını benimsiyor. Deepal SL03 ve L07 ile aynı platformu paylaşan EZ-6, oldukça şık ve konforlu bir iç mekan sunuyor. Kokpitinde iki büyük ekranın yer aldığı modelde, konforlu görünen deri koltuklar, 14 hoparlörlü Sony ses sistemi, 64 renkli ambiyans aydınlatması ve panoramik cam tavan gibi donanımlar bulunuyor.

Elektrikli Mazda EZ-6'nın Teknik Verileri ve Menzili Ne Durumda?
Mazda EZ-6'nın teknik özelliklerine bakıldığında, tamamen elektrikli versiyon için iki farklı batarya seçeneği sunuluyor:
- 56.1 kWh batarya ile 480 km CLTC menzili
- 68.8 kWh batarya ile 600 km CLTC menzili
Elektronik olarak hızı 170 km/s ile sınırlandırılan tamamen elektrikli versiyon, tek bir elektrik motoruyla 190 kW (254 beygir) güç üretiyor. Menzil artırıcılı (EREV) versiyonda ise 160 kW (215 beygir) gücündeki elektrik motoruna, jeneratör görevi gören 93 beygirlik 1.5 litrelik benzinli motor eşlik ediyor. Bu versiyon, seçilen bataryaya bağlı olarak sadece elektrikle 130 km ya da 200 km yol kat edebiliyor. Benzinli motorun da devreye girmesiyle ulaşılan toplam kombine menzil ise 1.300 km seviyesine ulaşıyor.
Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV