Kars 17°C
Dolar
40,1096
Euro
47,0383
© 2025 Kars Haber: Serhat Tv | Kars haberleri | Kars Son Dakika Haberler
Haber Yazılımı: Aladağ Bilişim

GTI'ın Yeni Kralı Sahne Aldı! Volkswagen'in 320 Beygirlik Canavarı ve Geleceği Şekillendirecek Sürpriz Ortağı!

Volkswagen, GTI'ın 50. yılına özel 320 beygirlik Golf GTI Edition 50'yi sundu. Bu en güçlü Golf, özel donanımlara sahip. Ayrıca VW, gelecekteki elektrikli Golf için Rivian ile yazılım ortaklığına giderek SSP platformunu kullanacak. Detaylar haberimizde.

Yayınlanma
Güncelleme
4 Dk Okuma Süresi

Volkswagen, efsanevi GTI (Grand Touring Injection) ambleminin 50. yıl dönümünü kutlamak amacıyla özel bir model olan Volkswagen Golf GTI Edition 50'yi otomobil tutkunlarının beğenisine sundu. Performansıyla göz dolduran bu özel otomobil, tam 320 beygir güç üreterek dikkatleri üzerine çekiyor.

Volkswagen Golf GTI Edition 50'nin Performans Değerleri Nelerdir?

Bugün tanıtılan Volkswagen Golf GTI Edition 50, markanın en hızlı ve en güçlü Golf modeli olarak lanse edildi. Aracın kaputunun altında, 2.0 litrelik turboşarjlı EA888 evo4 kodlu motor bulunuyor. Bu ünite, 320 beygir güç ve 420 Nm tork gibi etkileyici değerler sunuyor. Bu değerleri diğer modellerle kıyasladığımızda; standart GTI modelinin 262 beygir güç ve 370 Nm tork, GTI Clubsport versiyonunun 296 beygir güç ve 400 Nm tork, Golf R modelinin ise 328 beygir güç ve 420 Nm tork sunduğunu görüyoruz. Edition 50, bu bağlamda Golf R ile aynı tork değerine sahipken, beygir gücü olarak hemen arkasında konumlanıyor. Gücünü yola yedi ileri çift kavramalı otomatik şanzıman aracılığıyla aktaran bu özel modelde manuel vites seçeneği bulunmuyor. Fabrika verilerine göre, Edition 50, 0’dan 100 km/s hıza sadece 5,5 saniyede ulaşabiliyor. Aracın 200 km/s hıza erişmesi ise 16,8 saniye gibi bir sürede gerçekleşiyor. Maksimum hızı ise elektronik olarak 270 km/s ile sınırlandırılmış durumda.

Volkswagen Golf GTI

Edition 50'yi Diğer GTI Modellerinden Ayıran Özellikler Nelerdir?

Edition 50, standart donanımında DCC adaptif amortisör sistemine sahip olan yegane GTI modeli olma unvanını taşıyor. Bu özel versiyon, standart GTI'a göre 5 mm daha alçaltılmış bir sürüş yüksekliğine sahip, bu da yol tutuşunu ve sportif görünümünü pekiştiriyor. Volkswagen Golf GTI Edition 50, eğer kullanıcılar tarafından ayrıca sunulan “GTI Performance” paketiyle tercih edilirse, çok daha özel donanımlara kavuşuyor. Bu paket kapsamında, yüksek performanslı sürüşler için özel olarak geliştirilmiş Bridgestone Potenza Race lastikler, estetik ve hafifliği bir arada sunan 19 inç dövme jantlar ve aracın sesine karakteristik bir dokunuş katan titanyum Akrapovič egzoz sistemi geliyor. Bu paket sayesinde araç, tam 30 kg hafifleyerek performansına olumlu katkı sağlıyor. Tasarım anlamında ise klasik GTI çizgisini koruyan modelin satış fiyatı hakkında henüz bir bilgi paylaşılmadı.

Volkswagen'in Gelecek Planlarında Rivian'ın Rolü Ne Olacak?

Volkswagen cephesinden gelen bir diğer önemli gelişme ise, 2028 yılında piyasaya sürülmesi planlanan dokuzuncu nesil Volkswagen Golf ile ilgili. Bu yeni nesil Golf, geçtiğimiz günlerde yazılım odaklı bir Rivian iş birliği haberiyle gündeme oturmuştu. Planlara göre, 2028 model Volkswagen Golf, tamamen elektrikli bir altyapıya sahip olacak ve markanın Scalable Systems Platform (SSP) mimarisi üzerine inşa edilecek. Alman otomotiv devi, yeni Golf modelini geliştirirken, Rivian’ın elektrikli araç pazarındaki engin tecrübesinden faydalanarak aracı baştan aşağı yenilemeyi amaçlıyor. Bu kapsamda, Rivian'ın otomobiller için geliştirdiği gelişmiş yazılım sistemlerinin yeni Golf'te kullanılması hedefleniyor. Mevcut Golf modelinin geliştirme sürecinde ciddi yazılım sorunlarıyla karşılaşan Volkswagen, bu tecrübeden ders çıkararak yeni modelde Rivian’ın sistemlerini temelden ve kapsamlı bir şekilde entegre etmeyi planlıyor.

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Neden Rivian ile İş Birliği Yapmayı Seçti?

Peki, Volkswagen'in bu stratejik hamlesinin ardında yatan sebep neydi ve neden tercih Rivian oldu? Bilmeyenler için hatırlatmak gerekirse, Volkswagen ve Rivian, geçtiğimiz yıl içerisinde 5,8 milyar dolarlık dev bir ortaklık anlaşması imzalamıştı. Bu ortaklık, iki şirketin “yazılım tanımlı araçlar” için platformlar geliştirmek üzere ortak bir girişim kuracağını duyurmuştu. Söz konusu ortak girişim, Rivian’ın elektrikli araçlara yönelik geliştirdiği ve kablo ile elektronik sistemlerin karmaşıklığını büyük ölçüde azaltan bölge tabanlı (zonal) mimari yaklaşımına odaklanıyor. İşte bu stratejik iş birliği sayesinde Volkswagen, Rivian’ın sektörde büyük beğeni toplayan araç içi yazılım altyapısını kullanma fırsatını yakalayacak. Volkswagen, Rivian’ın yazılım sistemlerini ilk etapta ID. EVERY1 modelinde kullanmaya başlayacak ve bu sayede gelecekteki elektrikli modellerinde çok daha akıcı ve sorunsuz bir yazılım deneyimi sunmayı hedefliyor. Henüz görece küçük bir oyuncu olan Rivian ise, Volkswagen’den aldığı bu önemli maddi destekle geleceğini bir süreliğine daha güvence altına almış gibi görünüyor.

Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV