
Çin merkezli otomotiv sektörünün dev oyuncularından BYD, şu sıralar aktif olarak testlerini sürdürdüğü katı hâl batarya teknolojisiyle elektrikli araç dünyasında yeni bir çığır açabilir. Bu yeni nesil bataryanın, tek bir şarjla 1.300 kilometrenin üzerinde menzil sunma potansiyeline sahip olduğu belirtiliyor.
BYD'nin Yeni Katı Hâl Bataryasının Teknik Özellikleri Nelerdir ve Elektrikli Araçlara Ne Gibi Avantajlar Sunacak?
Edinilen bilgilere göre, şu anda BYD'nin Seal sedan modeli üzerinde testleri devam eden bu katı hâl bataryası, 400 Wh/kg gibi oldukça yüksek bir enerji yoğunluğuna sahip. Bu değer, günümüzde kullanılan standart lityum-iyon bataryaların sunduğu enerji yoğunluğunun neredeyse iki katına tekabül ediyor. Bu üstün enerji yoğunluğu sayesinde bataryanın, EPA (Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı) standartlarına göre yapılan ölçümlerde 1.300 kilometrenin üzerinde bir menzil vadedebileceği ve aynı zamanda çok yüksek şarj hızlarına ulaşabileceği aktarılıyor. Elektrikli araç kullanıcılarının en büyük endişelerinden biri olan menzil ve şarj süresi sorununu büyük ölçüde ortadan kaldırması beklenen katı hâl bataryalarının, 2027 yılında seri üretime geçerek yollardaki araçlarda kullanılmaya başlanması hedefleniyor. Katı hâl batarya teknolojisi üzerinde, BYD'nin yanı sıra neredeyse tüm büyük otomobil üreticilerinin de yoğun çalışmalar yürüttüğü biliniyor.
BYD'nin Türkiye Pazarına Yönelik Planları Nelerdir ve Hangi Yeni Modeller Gelecek?
Bu teknolojik gelişmelerin yanı sıra, Türkiye pazarından da önemli bir haber gündeme geldi. BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergün, Bloomberg HT kanalında katıldığı bir yayında yaptığı önemli açıklamalarda, yılın son çeyreğinde elektrikli D segment SUV modeli Sealion 7 ile kompakt sınıftaki elektrikli modeli Atto 2’nin Türkiye’ye getirileceğini müjdeledi. Bu yeni modellerle birlikte, Türkiye’de satışa sunduğu araç sayısını yıl sonuna kadar dokuza çıkarmayı hedefleyen şirket, daha önce de Avrupa merkezli bir şarj altyapısı geliştirme projesiyle gündeme gelmişti.
BYD'nin Avrupa'daki Şarj Ağı Kurma Planları Nelerdir ve Bu Planlar Türkiye'yi Nasıl Etkileyebilir?
BYD Başkan Yardımcısı Stella Li, geçtiğimiz hafta verdiği bir röportajda, şirketin Avrupa genelini kapsayacak geniş ve yüksek hızlı bir şarj ağı kurmayı planladığını duyurmuştu. Avrupa pazarına büyük bir önem atfeden şirket, bu yeni şarj ağının kurulumuna önümüzdeki yıl içinde başlamayı hedefliyor. Sürecin ilk adımında, şarj cihazlarını kendi bayilerine yerleştirerek başlayacak olan BYD, daha sonra kapsamı genişletmek amacıyla Avrupa merkezli çeşitli altyapı şirketleriyle de görüşmelere başlamış durumda. Çinli otomotiv devi, benzer bir stratejik yatırımı, şu anda çalışmaları devam eden Manisa fabrikası kurulduktan sonra Türkiye’ye de yapabilir. Bu, Türkiye'deki elektrikli araç kullanıcıları için oldukça sevindirici bir gelişme olacaktır.
BYD'nin Geliştirdiği Ultra Hızlı Şarj Teknolojisi Neler Vaat Ediyor?
BYD, kısa bir süre önce, büyük kapasiteli bataryaları bile çok kısa sürelerde doldurabilecek kapasiteye sahip 1.000 kW’lık yeni nesil şarj istasyonunu tanıtmıştı. Şirket, uzun zamandır gündemde olan bu ileri teknolojiyi ülke çapında yaygın ve kullanılabilir hale getirmek amacıyla ilk aşamada 4.000’den fazla ultra hızlı şarj istasyonu kurmayı hedefliyor. Zamanla Çin’deki birçok önemli ve stratejik lokasyonda kullanıma sunulması planlanan 1.000 kW’lık “Super e-Platform” adı verilen bu şarj istasyonu, enerji aktarım hızı konusunda mevcut standartların çok ötesine geçerek çıtayı oldukça yükseltiyor. Bu sistem, uyumlu araçlarla kullanıldığında (ilk aşamada üst seviye BYD modellerinde sunulması bekleniyor) sadece 5 dakikalık bir şarjla 300 kilometreye varan menzil ekleyebiliyor. Yapılan hesaplamalara göre, Super e-Platform’un 100 kWh kapasiteli bir batarya ile donatılmış bir aracı yüzde 0’dan yüzde 100 doluluğa sadece 10 dakika gibi inanılmaz bir sürede ulaştırabileceği belirtiliyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, günümüzde birçok yüksek hızlı şarj istasyonunda sunulan şarj hızları genellikle 200 kW ila 400 kW arasında değişiyor. Batarya teknolojilerindeki gelişmelerle paralel olarak şarj hızlarının da artması, elektrikli otomobillerin geleceği ve yaygınlaşması açısından hayati bir öneme sahip bulunuyor.
Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV