Yeni Tesla Model Y sahipleri şokta: "Fren sıvısı düşük" uyarısı neden kaynaklanıyor?

Yeni Tesla Model Y'lerde "fren sıvısı düşük" uyarısı! Birçok sahip yolda kaldı. Sensör konumu ve sıvı ilavesi çözüm olabilir. Gündüz farı, parça ve boya sorunları da var. Tesla Türkiye'nin hizmeti övülüyor. Satış sürecindeki bot sorunları ve 45 gün kuralı.

Yeni Tesla Model Y sahipleri şokta: "Fren sıvısı düşük" uyarısı neden kaynaklanıyor?
31 Mayıs 2025 - 22:40

Son dönemde Türkiye pazarında büyük ilgi gören yeni Tesla Model Y sahibi olan pek çok kullanıcı, araçlarında beklenmedik bir uyarıyla karşılaşıyor: “Fren sıvısı düşük seviyede.” Bu durum, doğal olarak birçok yeni araç sahibinin canını sıkmış durumda ve bazı kullanıcılar için ciddi mağduriyetlere yol açmış gibi görünüyor.

Kullanıcılar "Fren Sıvısı Düşük" Uyarısıyla İlgili Hangi Deneyimleri Yaşıyor?

Bu sorunu yaşayan bir yeni Tesla Model Y sahibi, şirketin oluşturduğu resmi topluluk sayfasında yaşadığı olumsuz deneyimi şu sözlerle aktardı: “Altı günlük yeni Model Y SR ile ne yazık ki yolda kaldım. İstanbul’dan İzmir’e geldik. Araç fren sıvısında azalma uyarısı verdi. Daha sonra fren pedalı titremeye başladı.” Bu tür bir durumun, özellikle yeni alınmış bir araçta yaşanması kullanıcılar için endişe verici olabiliyor.

Bu konuyla alakalı olarak farklı bir platformda yapılan bir başka açıklamada ise sorunun kaynağına ve çözümüne dair bazı ipuçları verildi: “Arkadaşlar merhaba aynı sorun benim de başıma geldi. Yeni kasalarda fren sıvısı sensörünün yerinin biraz daha yukarıda konumlanmasından (servis personeli bu şekilde bilgi verdi ve fotoğraflarını gösterdi) hafif eğimli yerlerde özellikle aracın önü aşağı bakarken frene basıldığında arıza veriyor. Aracı kapatıp açınca düzeliyor. Serviste yapılan inceleme sonucunda 30 ml daha sıvı ilavesi yapıldığı söylendi. 2 gündür aracı zorlamama rağmen herhangi bir uyarı almadım. Hatta ilk kullandığım günlerdeki fren hissizliği geçti diyebilirim. Umarım kullanıcılar kötü tecrübe yaşamadan sorunu halleder. Çünkü her araçta benzer durum var özellikle ilk teslim alanlarda.”
 


Yeni Tesla Model Y

 

Model Y'lerde Başka Hangi Sorunlar Bildiriliyor ve Tesla Türkiye'nin Yaklaşımı Nasıl?

Yeni Tesla Model Y ile sorun yaşayan başka kullanıcılar da bulunuyor. Örneğin, bir kullanıcı aracında gündüz farı arızalı uyarısıyla karşılaştığını belirtmiş. Bazı kişilerde ise parça ve boya sorunları görüldüğü ifade ediliyor. Ancak yapılan yorumlara bakıldığında, Tesla Türkiye'nin bu tür sıkıntıları çözmek adına müşterilere iyi bir hizmet verdiği ve sorunlarla ilgilendiği anlaşılıyor. Elbette her sıfır araçta çeşitli sorunlar yaşanabilmektedir. Bu noktada en önemli unsur, her zaman müşteri hizmetlerinin duruma nasıl yaklaştığı ve sorunların çözümü için attığı adımlar olmaktadır.

 

 

Tesla Model Y'nin Türkiye Satış Sürecinde Yaşanan Diğer Problemler Nelerdi?

Tesla Model Y'nin Türkiye'deki satış süreci, uzun bir süredir çeşitli problemlerle gündeme geliyordu. Bu konuda şirketten gelen en son resmi açıklama şu şekilde olmuştu: “Türkiye’de Model Y’ye olan inanılmaz talepten dolayı çok heyecanlıyız. Son envanter listelememiz dakikalar içerisinde tükendi. Satış sürecinde yaşanmış olabilecek teknik sorunlar için özür dileriz. Envanter sistemimiz kısa bir süre içinde milyonlarca otomatik bot talebine maruz kaldı ve bu durum sitenin erişilebilirliğini etkiledi. Hizmetlerimizin çevrimiçi kalmasını sağlamak amacıyla güvenlik sistemimiz bu bot trafiğini kaynağına göre engelledi ve bu da Türkiye’deki bazı gerçek kullanıcılarımızın erişimini sehven etkiledi. İleriye dönük bir çözüm üretmek için çalışıyoruz. Ayrıca mümkün olan en kısa sürede daha fazla aracın üretilmesini ve Türkiye’ye gönderilmesini sağlayacağız. Teşekkür ederiz!”

 

 

Model Y'nin Türkiye Satış Stratejisi ve "45 Gün Kuralı" Nedir?

Yeni Tesla Model Y’nin Türkiye satışı, şu anda hazır envanter üzerinden yapılıyor; yani kullanıcılar halen doğrudan sipariş veremiyorlar. Bu durumun arkasında, Ticaret Bakanlığı tarafından getirilen ve kamuoyunda “45 gün kuralı” olarak bilinen bir düzenleme yer alıyor. Bu konuda yapılan resmi açıklamada şu ifadelere yer veriliyor: “…Kısmi ödeme alınan siparişlerde alıcı mağduriyetlerini önlemek amacıyla sipariş formu düzenleme zorunluluğu getirildi. Yetkili satıcı, bu formu düzenlemeden alıcıdan herhangi bir ödeme talep edemeyecek, kaporası alınan taşıtı 45 gün içinde alıcıya teslim edecek ve taşıt teslimine 7 gün kalıncaya kadar satış fiyatının %10’undan fazla kapora alamayacak. Ayrıca alıcı, sipariş formunun düzenlendiği tarihten itibaren 14 gün içinde siparişini herhangi bir cezai şarta maruz kalmadan iptal edebilecek…”

Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV


FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum