Volvo'dan Hayat Kurtaran İnovasyon: Yeni Emniyet Kemeri Kazaları Tarihe Mi Karıştıracak?

Volvo, EX60'ta kullanacağı devrim niteliğinde yeni emniyet kemeri teknolojisini tanıttı! Gerçek zamanlı ayarlama ile maksimum koruma. İşte detaylar ve Volvo'nun elektrikli gelecek planları.

Volvo'dan Hayat Kurtaran İnovasyon: Yeni Emniyet Kemeri Kazaları Tarihe Mi Karıştıracak?
07 Haziran 2025 - 02:05

Elektrikli otomobil pazarına yaptığı yatırımlarla dikkat çeken İsveçli üretici Volvo, güvenlik alanındaki öncü rolünü pekiştirecek bir yenilikle karşımızda. Şirket, ilk defa yeni nesil elektrikli SUV modeli EX60’ta kullanıma sunacağı devrim niteliğindeki yeni emniyet kemeri teknolojisini duyurdu.

Volvo'nun Yeni Emniyet Kemeri Teknolojisi Nasıl Çalışıyor ve Ne Gibi Avantajlar Sunuyor?

Volvo tarafından bugün tanıtılan bu yenilikçi emniyet kemeri teknolojisi, sağladığı korumayı gerçek zamanlı olarak kişiselleştirebilme yeteneğiyle öne çıkıyor. İlk olarak EX60 modelinde yer alacağı belirtilen bu yeni sistem, aracın hem içindeki hem de dışındaki sensörlerden topladığı verileri kullanarak koruma ayarlarını anlık olarak değiştirebiliyor. Yapılan resmi açıklamaya göre sistem, yolcuların boyu, kilosu, vücut şekli ve oturma pozisyonu gibi bireysel özelliklerinin yanı sıra, aracın o anki yönü ve hızı gibi dinamik verileri de dikkate alıyor. Sistem, topladığı tüm bu kritik bilgileri milisaniyeler içerisinde emniyet kemerine ileterek, olası bir kaza anında her bir yolcu için maksimum korumayı sağlamayı amaçlıyor. Örneğin, eğer sistem yolcunun uzun boylu olduğunu tespit ederse, kafa yaralanmalarını önlemeye yönelik olarak daha yüksek seviyede bir kemer gerginliği uyguluyor. Buna karşılık, daha kısa boylu bir sürücüde ise duruma göre kaburga yaralanmalarını engellemek amacıyla daha düşük seviyede bir kemer gerginliği uygulanacağı belirtiliyor. Emniyet kemeri teknolojisinin mucidi ve öncüsü konumunda olan Volvo, bu yeni adımıyla araçlarının güvenlik seviyesini bir kez daha artırmaya devam ediyor. Volvo Cars Güvenlik Merkezi başkanı Åsa Haglund, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri, otomotiv güvenliği için yeni bir dönüm noktası olacak. Bu sistem, gerçek zamanlı verileri kullanarak milyonlarca hayatı kurtarmaya yardımcı olma vizyonumuzun güçlü bir yansıması. 1959 yılında Volvo Cars tarafından icat edilen ve şimdiye kadar bir milyondan fazla hayatı kurtardığı tahmin edilen üç noktalı emniyet kemerini başka bir boyuta taşıdığımızın çok önemli bir göstergesi" ifadelerini kullandı.

Elektrikli EX60 Hakkında Neler Biliyoruz?

Şirket, geçtiğimiz aylarda merakla beklenen tamamen elektrikli EX60 modeline dair ilk ipuçlarını vermişti. Resmi olarak paylaşılan bir videonun 24. dakikasından sonra arka kısmının bir bölümü gösterilen EX60, önümüzdeki yıl satışa sunulması planlanan bir araç olarak aktif geliştirme aşamasında bulunuyor. Yeni SPA3 platformunu temel alması beklenen bu model, kısa süre önce yenilenen ve büyük beğeni toplayan XC60’ın tamamen elektrikli versiyonu olarak birçok ülkede ciddi bir talep görme potansiyeli taşıyor. Henüz hakkında hiçbir teknik detayın resmi olarak açıklanmadığı aracın, büyük bir ihtimalle Türkiye pazarında da satışa sunulması bekleniyor.

Volvo, EX60

Volvo'nun Elektrikli Atağı: ES90 Sedan Nasıl Bir Modeldi?

Volvo'dan en son gelen elektrikli model ise lüks sedan segmentindeki ES90 olmuştu. Hatırlamak gerekirse, birçok rakibine kıyasla daha yüksek bir tasarıma sahip olan tamamen elektrikli ES90, modern ve akıcı bir tasarım çizgisi sunuyor. Özellikle arka camın yanlarına konumlandırılan büyük boyutlu LED aydınlatmalarıyla dikkat çeken bir görünüme sahip. Şarj portu aracın arka kısmında yer alan ES90, 800V mimarisini temel alıyor. Bu sayede 350 kW güç sağlayabilen bir hızlı şarj istasyonunda, sadece 10 dakikalık bir şarjla 300 kilometreye yakın menzil kazanabiliyor. SPA2 platformu üzerine inşa edilen ES90, ilk aşamada üç farklı versiyonla kullanıcıların beğenisine sunulacak.

  • Tek motorlu (arkadan itişli) 245 beygirlik versiyonda 92 kWh kapasiteli bir batarya bulunuyor ve bu kombinasyon yaklaşık 640 kilometre menzil sunuyor.
  • Çift motorlu (dört tekerlekten çekişli) 442 beygirlik versiyonda ise 106 kWh kapasiteli bir batarya yer alıyor ve bu sayede yaklaşık 700 kilometre menzil elde ediliyor.
  • Serinin en üstünde ise "ES90 Twin Motor Performance" versiyonu konumlanıyor. 106 kWh batarya ile yine yaklaşık 700 kilometre menzil vadeden bu çift motorlu performans canavarı, toplamda 670 beygir güç üretiyor ve 0’dan 100 km/s hıza sadece 3,9 saniyede ulaşabiliyor.

Yeni nesil Volvo modellerinde görmeye alıştığımız çift ekranlı güncel konsol tasarımının kullanıldığı sedan, ses deneyimi tarafında ise 25 hoparlörlü Bowers & Wilkins stereo ses sistemiyle donatılmış ve bilgi-eğlence sistemi olarak Google’ın araçlar için özel olarak geliştirdiği Android Automotive OS sürümünü temel alıyor. ES90, Breathe Battery Technologies tarafından sağlanan özel bir batarya yönetim yazılımı ve yüksek ısıya karşı tasarlanmış yeni nesil bir altyapıyla birlikte geliyor. Üretiminde çok sayıda geri dönüştürülmüş materyalin (alüminyumun yüzde 29’u, polimerlerin yüzde 16’sı ve çeliğin yüzde 18’i) kullanıldığı araç, işlem gücü tarafında ise iki adet Nvidia Drive AGX Orin çipini temel alıyor. Bu sayede bilgi işlem kapasitesi açısından şimdiye kadar üretilmiş en güçlü Volvo modeli unvanını taşıyan ES90, saniyede 508 trilyon işlem (TOPS) gerçekleştirebiliyor. Aracın Türkiye'de satışa sunulup sunulmayacağı konusunda ise henüz resmi bir bilgi bulunmuyor.

Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV


FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum