Volkswagen'den Radikal Karar: Elektrikli Araç İsimleri Tamamen Değişiyor! Peki 'ID' Yerine Ne Gelecek ve Yeni Modeller Neler Sunacak?
Volkswagen, 2026'dan itibaren elektrikli araçlarında "ID" takısını kaldırıp özel isimler kullanacak. LFP bataryalı ID.2, performans odaklı ID.3 GTI ve 2027'de 20 bin euroluk ID.1 yolda. Mercedes de benzer bir adım atmıştı.

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Volkswagen, elektrikli araç stratejisinde önemli bir değişikliğe giderek, 2026 yılından itibaren elektrikli araçlarının isimlendirmesinde mevcut “ID” takısını kullanmayacağını resmen açıkladı.
Volkswagen Elektrikli Araç İsimlendirme Stratejisini Neden Değiştiriyor?
Bu yeni karara göre Volkswagen, 2026 yılından itibaren elektrikli araç portföyünde yer alan ID.4, ID.5 ve ID.6 gibi mevcut isimlendirme şemasını bir kenara bırakacak. Şirket, yeni dönemde elektrikli modellerine, tıpkı içten yanmalı motorlu araçlarında (Golf, Passat, Polo gibi) olduğu gibi özel ve akılda kalıcı isimler verecek. Volkswagen'den önce, bir diğer Alman otomotiv devi Mercedes-Benz de benzer bir adım atarak elektrikli araçlarından “EQ” takısını kaldıracağını duyurmuştu. Bu değişiklik, markanın elektrikli araçlarını daha geniş kitlelere ulaştırma ve geleneksel modelleriyle daha güçlü bir bağ kurma stratejisinin bir parçası olarak değerlendiriliyor.
Yeni Nesil Batarya Teknolojisi LFP'ye Geçiş Nasıl Olacak?
Volkswagen, bu isim değişikliği öncesinde önemli bir batarya teknolojisi haberiyle de gündeme gelmişti. Şirket, Türkiye pazarında da satışa sunulan mevcut ID serisi elektrikli araçlarında şu anda NMC (Nikel Mangan Kobalt) tipi bataryalar kullanıyor. Ancak, 2026 yılında piyasaya sürülmesi hedeflenen ID.2 modeliyle birlikte şirketin LFP (Lityum Demir Fosfat) batarya teknolojisine geçiş yapacağı belirtiliyor. Önemli avantajlara sahip olduğu bilinen LFP bataryanın, Volkswagen'in yeni MEB Plus platformunun temelini oluşturacağı aktarılıyor. Bu da demek oluyor ki, MEB Plus platformu üzerine inşa edilecek tüm elektrikli araçlarda, yangına karşı oldukça yüksek dayanıklılık sunan LFP bataryalar konumlandırılacak. Şirket, LFP teknolojisinin performans ve maliyet açısından kilit bir rol oynadığını özellikle vurguluyor. Yapılan açıklamalara göre, şirketin yeni dönemde ihtiyaç duyacağı LFP bataryalar, Volkswagen Grubu’nun Almanya’nın Salzgitter kentinde kurduğu yeni batarya fabrikası tarafından tedarik edilecek. MEB Plus temelli yeni nesil elektrikli araçların menzil ve performans açısından oldukça iddialı olması bekleniyor.
Merakla Beklenen Performans Modeli ID.3 GTI Neler Sunacak?
Volkswagen, daha önce sızan bilgilere göre, performans tutkunlarını heyecanlandıran “ID.3 GTI” modeli üzerinde de çalışmalarını sürdürüyor. 2026 yılında tanıtılması beklenen Volkswagen ID.3 GTI'ın, aktarılan bilgilere göre mevcut ID.3 GTX Performance modelinin üzerine konumlandırılacağı ifade ediliyor. Halihazırda 322 beygir güç ve 545 Nm tork üreten ID.3 GTX Performance, 0’dan 100 km/s hıza 5,7 saniyede ulaşabiliyor ve 79 kWh kapasiteli bir batarya paketiyle geliyor. Arkadan itişli olarak geliştirildiği belirtilen ID.3 GTI'ın, güç anlamında aşırı bir farka sahip olmayacağı düşünülüyor. Kaynaklar, elektrikli GTI modelinin yaklaşık 335 beygir güç sunacağını iddia ediyor. Peki, bu iki performans modeli arasındaki temel fark ne olacak? Volkswagen mühendislerinin, ID.3 GTI’ın sürüş dinamiklerini GTX modelinden daha iyi bir seviyeye taşımak amacıyla özellikle “şasi, direksiyon ve süspansiyon” sistemlerinde kapsamlı güncellemeler planladığı belirtiliyor.
Volkswagen'in En Uygun Fiyatlı Elektrikli Modeli ID.1 (ID. Every1) Ne Zaman ve Hangi Özelliklerle Geliyor?
Volkswagen, daha önceki açıklamalarında en uygun fiyatlı elektrikli otomobili olması beklenen ID. Every1 (veya ID.1) modelinin üretimini Portekiz’de gerçekleştireceğini duyurarak dikkatleri üzerine çekmişti. Spesifik olarak Portekiz’in Setubal kentindeki “Autoeuropa” fabrikasında üretileceği açıklanan bu kompakt otomobil, Volkswagen'in tepe yöneticisi Thomas Schaefer tarafından yapılan açıklamaya göre, maliyeti düşürmek amacıyla Çin’den temin edilecek bazı parçalara sahip olabilir. Mevcut ekonomik şartlar altında kâr elde etmenin kolay olmayacağı düşünülen bu tamamen elektrikli araç, geçtiğimiz haftalarda bir konsept olarak otomobil severlerin beğenisine sunulmuştu.
Bu konsept ile, 2027 yılında 20 bin euro civarında bir başlangıç fiyatıyla yollara çıkması planlanan ana modele ilk bakış sağlanmış oldu. Doğrudan Avrupa pazarı hedeflenerek tasarlanan ID.1, şirketin ürün gamına, üretimi sonlandırılan VW Up!’ın halefi olarak dahil edilecek. Araç hakkında geçtiğimiz aylarda da bir açıklama yapan Schafer, yeni modelin Avrupa için özel olarak hazırlanmış, uygun fiyatlı, yüksek kaliteli ve aynı zamanda kârlı bir elektrikli Volkswagen olacağının altını çizmişti.
Verilen ön bilgilere göre, bünyesinde 94 beygir gücünde tek bir elektrik motoru barındıracak olan araç, elektronik olarak uygulanan bir limit nedeniyle 130 km/s hızı geçemeyecek. Yaklaşık 40 kWh seviyesinde bir batarya kapasitesine sahip olacağı iddia edilen batarya paketiyle yaklaşık 250 km menzil sunacağı aktarılan model, şu an için iki ekranlı fütüristik bir konsol tasarımıyla karşımıza çıkıyor. Bu konsolda, büyük bir merkezi dokunmatik ekran ile daha ufak boyutlu bir direksiyon arkası dijital gösterge ekranı bir araya getiriliyor.
Kaynak: Haber Merkezi
FACEBOOK YORUMLAR