Toyota'dan Türkiye'ye Milyar Dolarlık Gurur: İşte İhracat Ligi'ndeki Yeni Yeri!
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, 4.6 milyar dolarlık rekor ihracatla Türkiye'nin en büyük 2. şirketi oldu. TİM raporuyla tescillenen başarı, Sakarya'da üretilip 5 kıtaya gönderilen hibrit araçlarla geldi. İşte dev başarının detayları.

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, ihracat alanında ulaştığı devasa başarıyı kamuoyu ile paylaştı. Şirket tarafından yapılan açıklamada, Türkiye'nin ihracat devleri arasındaki yerini sağlamlaştırdığı ve en çok ihracat yapan ikinci şirket olduğu resmen duyuruldu.
Toyota'nın Bu Büyük Başarısının Arkasında Hangi Rakamlar Var?
Şirketin bu önemli başarısına ilişkin yapılan resmi açıklamada şu detaylara yer verildi: “Toyota’nın Avrupa'daki en büyük üretim merkezlerinden biri olan ve Sakarya Fabrikası’nda ürettiği yüksek kaliteli otomobilleri dünyanın dört bir yanına ihraç eden Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT), en çok ihracat gerçekleştiren şirketler sıralamasında ikinci oldu. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından hazırlanan ‘Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı Araştırması’nda 2024 yılında gerçekleştirdiği 4.6 milyar dolarlık ihracat rakamı ile 2’inci sıraya yerleşti.”
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. Genel Müdürü ve CEO’su Erdoğan Şahin, TMMT olarak hem faaliyet gösterdikleri bölgeye hem de Türkiye'ye ekonomik ve sosyal açıdan ciddi bir katma değer sağladıklarını ifade etti. Şahin, üretimin yüzde 90'lık devasa bir kısmının ihraç edildiğini vurgularken, geçen yıl üretilen 1 milyonuncu Toyota C-HR Hibrit modelinin Avustralya'daki sahibine teslim edildiğini hatırlattı. Şahin, sözlerine şöyle devam etti: “TMMT olarak Yeni Zelanda ve Avustralya gibi Okyanusya ülkelerini de içeren geniş bir coğrafyaya, ürettiğimiz hibrit ve şarj edilebilir hibrit otomobilleri ihraç ediyoruz. Bu ülkelerle birlikte dünyanın 5 kıtasına ürettiğimiz otomobilleri gönderiyoruz. Amacımız; 5 bin çalışanımızla birlikte her zaman daha iyi otomobilleri üretmek için çalışmaktır. Bunu yaparken de bulunduğumuz bölgeye ekonomik ve sosyal katkılar sunuyoruz. Kendimizi sürekli geliştiriyor, yeni teknolojiler yaratıyor ve zamanın ötesinde konumlanıyoruz. Önümüzdeki dönemde yeni ihracat pazarlarıyla ürettiğimiz otomobilleri dünya pazarlarına sunmaya devam edeceğiz. Bunu, her bir çalışanımızın yüksek gayreti ile başarıyoruz. Bir kez daha tüm çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza teşekkür ediyorum.”
Toyota'nın Gelecek Vizyonu ve Sürdürülebilirlik Hedefleri Neler?
Erdoğan Şahin, Toyota'nın dünya genelindeki tüm müşterilerinin beklentilerini eksiksiz ve zamanında karşılamak amacıyla geliştirdiği çoklu çözüm (multi path way) yaklaşımıyla ileri mühendislik birikimlerini sunduklarını belirtti. Şahin, “Yeni teknoloji ve çevreci üretim yöntemlerimiz, değişen küresel koşullara rağmen sürdürülebilir başarıyı getirdi” şeklinde konuştu. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye olarak ekonomik ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olduklarını vurgulayan Şahin, “Toplumsal gelişime katkıda bulunmak ve sürdürülebilir geleceği tasarlamak adına BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile paralel sosyal sorumluluğu yüksek, örnek bir fabrika olarak katkılarımızı sürdürecek ve gelecekte de topluma değer katmaya devam edeceğiz” diyerek sözlerini tamamladı.
Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV
FACEBOOK YORUMLAR