MG7 Türkiye'de: CEO Dağtekin'den çarpıcı "ek vergi" açıklaması ve o fiyat için yapılan fedakarlıklar!
MG7 Türkiye'de! Doğan Trend CEO'su Dağtekin: "Satılabilir fiyat için fedakarlık yapıyoruz." Çin'e ek vergi etkili. SAIC kar gözetmiyor. Hedef sistemi döndürmek. MG7 fiyatı 2.470.000 TL'den başlıyor. Detaylar!

MG markasının merakla beklenen yeni sedan modeli MG7’nin Türkiye lansmanında önemli açıklamalarda bulunan Doğan Trend CEO’su Kağan Dağtekin, otomotiv sektöründe yaşanan zorluklara ve özellikle Çin menşeli araçlara uygulanan ek gümrük vergilerinin yarattığı baskıya dikkat çekti. Dağtekin, rekabetçi ve “satılabilir fiyatlara ulaşmak için ciddi fedakârlıklar yapmak zorunda olduklarını” ifade etti.
Ek Gümrük Vergileri Satış Fiyatlarını ve Stratejileri Nasıl Etkiliyor?
Dünya gazetesine özel açıklamalarda bulunan Doğan Trend CEO’su Kağan Dağtekin, özellikle Çin’e uygulanan ek gümrük vergisi konusuna değinerek mevcut durumu şu sözlerle özetledi: “Avrupa dışından gelen araçlarda maalesef ciddi bir vergi farkı var. Bu durum, bizim gibi distribütörlerin fiyatlandırma stratejilerini doğrudan etkiliyor. Bu sebeple, müşterilerimize sunabileceğimiz satılabilir ve rekabetçi fiyatlara ulaşmak için hem üretici firma olan SAIC hem biz distribütör olarak hem de değerli bayilerimiz ciddi bir fedakârlık yapmak zorunda kalıyoruz. Bir anlamda, tabiri caizse, şu anda dükkanı döndürmeye, operasyonlarımızı sürdürmeye çalışıyoruz. Açıkçası, şu an kar etme zamanı değil, ar zamanı, yani ayakta kalma ve var olma mücadelesi verdiğimiz bir dönem. En büyük önceliğimiz müşterilerimize ve bayilerimize sahip çıkmaya çalışmak. Bu zorlu koşullar altında, şu an için ayda 100 adetle 500 adet arasında değişen çok minimal bir adetle bu işi sürdürmeye çaba gösteriyoruz. Şu anki temel derdimiz, kurduğumuz bu sistemi ve operasyonu bir şekilde çevirmek ve ayakta tutmak.”
Üretici SAIC'in Türkiye Operasyonuna Desteği Ne Düzeyde?
Üretici firma olan SAIC Motor'un bu süreçte kendilerine büyük bir katkı sunduğunu özellikle vurgulayan Dağtekin, “Bizim burada tek başımıza yapacağımız tasarruf ve fedakârlık, genel resme bakıldığında devede kulak kalır. Kurduğumuz bu yapının, yani bayilerimizin ve servis ağımızın ayakta kalması için minimum satış adetleriyle bile olsa hayatımızı sürdürebilmemiz lazım. MG markasının sadece Avrupa’daki satışları yıllık 300 bin adede ulaşmış durumda ve Avrupa'da milyona yakın bir müşteri kitlesi var. Bu büyük potansiyel nedeniyle, Avrupa’da bir üretim tesisi kurmak için aktif bir arayış içindeler. Farklı Avrupa ülkelerinde alternatif üretim projeleri değerlendirilmeye devam ediyor. Avrupa’da nerede üretecekler, bu üretim tesisini inşallah Türkiye’de yapabilecekler mi, işte bu gibi kritik soru işaretleri ortadan kalkana kadar, ki bu da tahminen 1 ila 1,5 senelik bir süreç alabilir, mevcut sistemimizin bir şekilde yürümesi lazım. İşte tam da bu yüzden, ana üreticimiz SAIC, herhangi bir kar gözetmeksizin, tamamen Türkiye'deki operasyonunu yaşatabilmek ve devamlılığını sağlayabilmek adına bizi destekliyor. SAIC, Türkiye’deki geçmiş dönemdeki başarımızdan, bizim Doğan Trend olarak markaya ve pazara olan yaklaşımımızdan ve en önemlisi de Türk müşterilerine olan sahiplenme çabamızdan dolayı bizi bu zorlu süreçte destekliyor” şeklinde konuştu.
SAIC'in "Fedakarlığı" Maliyetlere Nasıl Yansıyor ve Servis Ağı Konusunda Son Durum Nedir?
SAIC’in Türkiye operasyonunu doğrudan sübvanse etme gibi bir şansının olmadığını, ancak farklı yöntemlerle destek sağladığını anlatan Kağan Dağtekin, durumu şöyle detaylandırdı: “Ama şunu yapıyorlar; ürünün maliyetini, neredeyse malzeme bedeline kadar indiriyorlar. Kendi kar marjlarını sıfırlıyorlar ki en azından iş burada, Türkiye'de yürüyebilsin diye araçları bize neredeyse malzeme + işçilik seviyesine yakın bir maliyetle sunuyorlar. Yani, bir kâr beklentisi olmadan bu ürünleri bize sağlıyorlar. Bize söylediklerine ve bizim de gözlemlediğimize göre, ‘öyle olduğunu samimiyetle görüyoruz ki’ onlar da para kazanmamacasına, sırf Türkiye’deki operasyon sürdürülebilsin, orada serviste, satışta çalışan kıymetli insanlar işini kaybetmesin diye bu fedakarlığı yapıyorlar. Evet, fedakârlık yaptığımız bir dönemden geçiyoruz ama SAIC gerçekten bu süreçte bize çok iyi bir destek veriyor” dedi. Bir dönem gündeme gelen ve yasal bir zorunluluk olan servis şartını karşılamak için bazı adımlar attıklarına da değinen Kağan Dağtekin, “Bizim bugün itibarıyla Türkiye genelinde 40’a yakın yetkili servisimiz zaten mevcut. Bu servislerden yaklaşık 20 adedini kendi şirket bünyemize geçirmemizle ve devralmakla ilgili bir sorunumuz yoktu. İlgili tebliğe tam uyum sağlamak için gerekli teknik ve hukuki konuları çözüp maliyet analizini de çıkarttık, ardından bayilerimizle de bu konuda prensipte anlaşmalarımızı yaptık ama bu senenin başında bu süreci durdurduk. Nedenini soracak olursanız, üretimle ilgili belirsizlikler (Avrupa'da veya Türkiye'de üretim yapılıp yapılmayacağı gibi) her şey netleşmeden, yani bu konuda kesin bir karar alınmadan, böyle büyük bir yatırıma girmeyi şu aşamada anlamlı ve doğru görmedik” şeklinde bir açıklamada bulundu.
Güçlü performansıyla dikkat çeken ve 170 beygir güç üreten 1.5 litrelik turbo benzinli motorla Türkiye pazarına giriş yapan MG7, ülkemizde 2 milyon 470 bin TL’den başlayan lansman fiyatlarıyla otomobil severlerin beğenisine sunuldu.
Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV
FACEBOOK YORUMLAR