Hyundai ve Kia'dan elektrikli araçlara robotik şarj çözümü: O sistem resmen devrede!
Hyundai ve Kia'dan devrim gibi EV şarj robotu! Incheon Havalimanı'nda kullanıma alındı. Tek kollu robot, kabloyu otomatik takıp çıkarıyor. 3D kamera ve yapay zeka ile çalışıyor. Şarj süreci artık çok daha kolay!

Otomotiv dünyasının önde gelen isimlerinden Hyundai ve Kia, elektrikli araçların şarj edilme sürecini tamamen otomatikleştiren ve kullanıcı dostu hale getiren yeni bir robotik sistemi Güney Kore'de resmen hayata geçirdi. Bu yenilikçi teknoloji, ilk olarak ülkenin en büyük havalimanlarından biri olan Incheon Uluslararası Havalimanı’nda kurularak kullanıma sunuldu. Sistemin kalbinde, park halindeki elektrikli araçlara şarj kablosunu kendi kendine takıp çıkarabilen tek kollu sofistike bir robot yer alıyor.
Hyundai ve Kia'nın Geliştirdiği Elektrikli Araç Şarj Robotu Nasıl Çalışıyor?
Bu akıllı robotik sistem, bir elektrikli araç şarj istasyonuna park edip hareketsiz hale geldiğinde otomatik olarak devreye giriyor. Robot, öncelikle aracın şarj portunun kapağını hassas bir şekilde otomatik olarak açıyor. Ardından, şarj kablosunu alarak aracın bağlantı noktasına güvenli ve doğru bir biçimde yerleştiriyor. Şarj işlemi tamamlandığında ise sistem yine aynı özenle devreye giriyor; şarj kablosunu araçtan çıkarıp kendi yerine geri koyuyor ve son olarak şarj portunun kapağını da kendisi kapatıyor. Bu sayede, sürücülerin kablo taşıma, takma veya çıkarma gibi zahmetli işlemlerle uğraşmasına gerek kalmıyor.
Bu Yenilikçi Robotun Teknik Altyapısı ve Güvenlik Özellikleri Nelerdir?
Hyundai ve Kia tarafından tasarlanan bu elektrikli araç şarj robotu, oldukça gelişmiş bir teknolojik altyapıya sahip. Robot, üzerinde bulunan dahili bir kamera sistemi sayesinde şarj edilecek aracın şarj girişinin tam konumunu ve açısını hassas bir şekilde hesaplayabiliyor. Sistem, 3D kamera tabanlı bir yapay zeka algoritması ile kontrol ediliyor. Bu teknoloji; aracın park pozisyonu, şarj portunun yapısı, anlık hava koşulları, çevredeki potansiyel engeller ve hatta şarj kablosunun ağırlığı gibi birçok farklı faktörü eş zamanlı olarak analiz ederek robotun en uygun ve güvenli şekilde hareket etmesini sağlıyor.
Güvenlik, bu tür otonom sistemlerde en öncelikli konulardan biri. Bu nedenle, sisteme entegre edilmiş lazer sensörlü özel bir direk de bulunuyor. Bu direk, robotun çalışma alanı etrafındaki olası engelleri sürekli olarak tarayarak tespit ediyor ve herhangi bir çarpışma riskini önceden engelleyerek hem robotun hem de çevredeki araçların güvenliğini sağlıyor. Hyundai ve Kia, bu ileri teknoloji ürünü sistemi, Incheon Uluslararası Havalimanı Şirketi ile yakın bir işbirliği içerisinde hayata geçirdi.
Bu Otomatik Şarj Sisteminin Geleceği ve Yaygınlaşma Planları Nelerdir?
Incheon Uluslararası Havalimanı yönetimi, elektrikli araç altyapısını genişletme hedefleri doğrultusunda 2026 yılına kadar toplam 1.110 adet şarj ünitesine ulaşmayı planlıyor. Bu plan dahilinde, havalimanında hizmet veren elektrikli hizmet araçlarının büyük bir kısmının bu yeni geliştirilen robotik sistemlerle şarj edilmesi öngörülüyor. Sistem, ilk etapta havalimanı çalışanlarından alınacak geri bildirimler ve kullanım verileri ışığında sürekli olarak geliştirilecek ve optimize edilecek.
Hyundai ve Kia, bu öncü otomatik şarj teknolojisini sadece havalimanlarıyla sınırlı tutmayı düşünmüyor. Şirketlerin uzun vadeli planları arasında, bu sistemi zamanla daha geniş kullanım alanlarına, örneğin halka açık şarj istasyonlarına, otoparklara ve hatta konut projelerine yayarak elektrikli araç kullanıcılarının hayatını daha da kolaylaştırmak yer alıyor. Bu, elektrikli araçların yaygınlaşması için kritik öneme sahip olan şarj altyapısının geleceğine dair heyecan verici bir vizyon sunuyor.
Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV
FACEBOOK YORUMLAR