Ford'dan Üzücü Veda: Focus ST Neden Artık Yok?
Ford Focus ST için yolun sonu göründü; "hot hatch" devri kapanıyor. Standart Focus da veda ediyor. Ford CEO'su Farley, Çin'in batarya teknolojisindeki 10 yıllık avantajını ve LFP bataryaların kritik önemini vurguladı. İşte detaylar.

Otomotiv devi Ford için Focus ST modeliyle birlikte bir devir daha kapanıyor. Şirketin performans odaklı “hot hatch” serüveni, bu kararla birlikte ne yazık ki tamamen nihayete eriyor.
Ford'un 1980 yılında başlattığı “hot hatch” efsanesi, ilk olarak Fiesta ST’nin üretimden kaldırılmasının ardından şimdi de Focus ST’nin emekliye ayrılmasıyla son buluyor. Şirket, bu ikonik model için yeni sipariş alımlarını durdurmuş durumda ancak bu kararın arkasındaki nedenlere dair henüz resmi bir açıklama yapmaktan kaçınıyor. Performanslı ST versiyonunun yanı sıra, standart Ford Focus modelinin üretimi de kasım ayında sonlandırılacak. Hatırlanacağı üzere Ford, daha önce 2022'de Mondeo ve 2023'te Fiesta modelleriyle yollarını ayırmıştı. Almanya'da üretilen ve 1998 yılından beri yollarda olan Focus, özellikle Türkiye pazarında da önemli satış başarıları elde etmiş bir model olarak hafızalara kazınmıştı.
Ford CEO’su Çin'in Batarya Teknolojisindeki Üstünlüğünü Nasıl Değerlendiriyor?
Geçtiğimiz dönemde Ford CEO’su Jim Farley tarafından yapılan bir açıklama, otomotiv dünyasında büyük yankı uyandırmıştı. Farley'e göre, Çinli üreticiler batarya teknolojisi alanında Batılı otomobil devlerinin tam 10 yıl ilerisinde bulunuyor. Elektrikli otomobil pazarında rekabetçi kalabilmek için Çinli firmaların lisanslı ve patentli batarya teknolojilerine erişim sağlamanın kaçınılmaz olduğunu belirten CEO, mevcut durumda geriden gelip Çinli üreticileri bu alanda geçme şanslarının olmadığını açıkça ifade etmişti. Farley, açıklamasında şu çarpıcı ifadelere yer vermişti: “Onlarla rekabet edebilmemizin yegane yolu, tıpkı onların 20 yıl önce bizim teknolojilerimize ihtiyaç duyduğu gibi, onların bu özel teknolojilerine erişim sağlamak ve ardından kendi yenilikçi ekosistemimizi, yaratıcılığımızı, gücümüzü ve müşteriyle kurduğumuz yakın bağı kullanarak onları küresel pazarda geride bırakmaktır.”
LFP Bataryaların Önemi ve Çinli Şirketlerin Eline Geçiş Süreci Nasıl Oldu?
Farley, bu noktada özellikle 2026 yılından itibaren kendilerinin de lisans anlaşmasıyla üreteceği, CATL tarafından geliştirilen lityum demir fosfat (LFP) bataryaların kritik önemine dikkat çekiyor. Günümüzde elektrikli otomobil pazarının en önemli bileşenlerinden biri haline gelen LFP bataryalar, ilk olarak Teksas Üniversitesi'ndeki bilim insanları tarafından icat edilmişti. Obama yönetimi döneminde devlet desteği alan A123 Systems firması tarafından ticarileştirilen LFP batarya teknolojisi, ne yazık ki daha sonra Çinli şirketlerin kontrolüne geçti. Elektrikli araç pazarının o dönemde beklenilen hızda bir gelişim gösterememesi, A123 Systems’in iflasıyla sonuçlandı. Bu durumun bir neticesi olarak, şirketin sahip olduğu değerli batarya teknolojileri ve üretim sistemleri, Çin merkezli otomobil firmaları tarafından satın alındı.
Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV
FACEBOOK YORUMLAR