Elektrikli Mercedes G-Serisi Hayal Kırıklığı mı Yarattı? İşte Yöneticilerden Gelen Şok İddialar!

Elektrikli Mercedes G-Class fiyasko mu? Yöneticiler eleştiriyor, satışlar düşük. Müşteriler V8 istiyor. "Tam bir fiyasko" yorumları. Ufak g-Class ve güneş enerjili boya projeleri de gündemde. İşte elektrikli G'nin hayal kırıklığı!

Elektrikli Mercedes G-Serisi Hayal Kırıklığı mı Yarattı? İşte Yöneticilerden Gelen Şok İddialar!
03 Haziran 2025 - 23:36

İddialara göre, Alman otomotiv devi Mercedes-Benz'in ikonik arazi aracı G-Serisi'nin tamamen elektrikli versiyonu olan Mercedes-Benz G-Class (resmi adıyla G580 with EQ Technology), bizzat şirket yöneticileri tarafından dahi eleştiriliyor. Araç, beklentilerin aksine yüksek satış rakamlarına ulaşmakta zorlanıyor.

Almanya merkezli saygın ekonomi gazetesi Handelsblatt’ın ortaya attığı iddiaya göre, üst düzey bir Mercedes-Benz yöneticisi, elektrikli G-Class için oldukça sert ifadeler kullanarak, “Araç bayilerde satılmadan bekliyor; tam bir fiyasko.” yorumunu yaptı. Şirket içinde adeta ticari bir başarısızlık örneği olarak görüldüğü belirtilen elektrikli Mercedes-Benz G-Class hakkında konuşan bir başka yönetici ise “O, niş bir model; satış hacmi çok düşük.” dedi.

Elektrikli G-Class'ın Satışlardaki Başarısızlığının Temel Nedenleri Nelerdir?

Satış performansı konusunda geleneksel, içten yanmalı motora sahip G-Class modellerinin yanına dahi yaklaşamayan G580 with EQ Technology, birçok otomobil tutkunu ve eleştirmen tarafından tanıtıldığı ilk günden bu yana çeşitli eleştirilere maruz kalıyor. Bu eleştirilerin ve düşük satışların en büyük nedeni ise elbette aracın tamamen elektrikli bir altyapıya sahip olması. Aracın genel tasarımı diğer G-Class versiyonlarından önemli bir farklılık göstermese de, potansiyel müşterilerin büyük bir çoğunluğunun altı veya sekiz silindirli güçlü bir motora sahip, gerçek bir G-Serisi deneyimi istediği belirtiliyor.

Mercedes-Benz G580 with EQ

Mercedes-Benz'in Gelecekteki "g-Class" Planları ve Diğer Teknolojik Yenilikleri Nelerdir?

Bu gelişmelerden önce, Mercedes-Benz cephesinden daha ufak boyutlu bir "g-Class" modelinin de gündeme geldiği hatırlanacaktır. Geçtiğimiz yıl paylaşılan bir yol haritasının en alt kısmına eklenen bu yeni araç projesi halen kesinleşmiş değil, ancak 2025 yılı bitmeden önce resmi olarak tanıtılma ihtimali bulunuyor. Yeni nesil CLA modelinin temel alacağı platformun üzerine inşa edilmesi beklenen bu “kompakt” g-Class modelinin, pazara hem tamamen elektrikli hem de hibrit motor seçenekleriyle sunulabileceği konuşuluyor.

Mercedes-Benz, elektrikli araçlarının menzilini artırmak amacıyla ilginç bir teknoloji üzerinde de çalışıyor: güneşten elektrik üreten özel bir boya katmanı. Bu teknoloji üzerinde uzun zamandır aktif olarak çalışmalar yürüten şirket, güneşten elektrik üreten bu yenilikçi boya katmanını henüz ne zaman ticari olarak kullanmaya başlayacağını resmi olarak açıklamış değil. Kağıt üzerinde oldukça faydalı görünen bu sistemin, örneğin Çin’in başkenti Pekin’de bulunan bir araca yıllık ekstra 14 bin kilometre menzil ekleyebileceği hesaplanıyor. Kaba bir hesapla her gün yaklaşık 39 kilometrelik bir menzilin sadece güneş enerjisinden elde edilmesine olanak tanıyan bu altyapı, Mercedes’in açıklamasına göre araçların toplam ağırlığını hissedilir oranda artırmayacak şekilde özel olarak tasarlanıyor. Doğrudan gövde panellerinin altına entegre edileceği belirtilen bu “solar” katman, yapılan tahmini hesaplamalara göre Stuttgart’ta yıllık 12 bin kilometre, Los Angeles’ta ise yıllık 20 bin kilometre gibi önemli menzil kazanımları sağlayabilecek bir potansiyele sahip.


Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV


FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum