Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan Kemal Kılıçdaroğlu'nun iddialarına yanıt: Yalan söylemesi bizleri artık şaşırtmamakta ancak... - kars haber

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ’nun iddialarına yönelik açıklamada bulundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan Kemal Kılıçdaroğlu'nun iddialarına yanıt: Yalan söylemesi bizleri artık şaşırtmamakta ancak... - kars haber
30 Mart 2022 - 19:26

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ’nun iddialarına yönelik açıklamada bulundu. Kılıçdaroğlu'nun dün partisinin grup toplantısında yaptığı konuşmaya dikkatin çekildiği açıklamada, "Bakanlığımız sorumluluğunda hayata geçirilen bazı projeler hakkında açıklamalarda bulunmuştur. Sayın Genel Başkanın bu beyanlarında açıkça yalan söylemesi bizleri artık şaşırtmamakta fakat ülkemiz adına üzmeye devam etmektedir. Yalan ve iftira siyasetindeki bu ısrarları üzerine, kamuoyunun dürüst bilgilendirilmesi sorumluluğumuz çerçevesinde yorumlama yapma gereği doğmuştur."

YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ

"3 milyar dolara mal olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 9 milyar dolar veriyoruz.' ifadesi yalandır" değerlendirmesine yer bahşedilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"26 Ağustos 2016 tarihinde milletimizin hizmetine sunulan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ’nün, Kuzey Marmara Otoyolu ile birlikte toplam yatırım ve işletme süresi 10 yıl 2 ay 20 gündür. Yap İşlet Devret (YİD) modeli ile hayata geçirilen, İstanbul ’un ve Marmara Bölgesi için oluşturulacak Marmara Otoyol Ringi ’nin önemli parçalarından Yavuz Sultan Selim Köprüsü ’nün inşaat maliyeti 818 milyon dolardır. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve 138 km ’lik Kuzey Marmara Otoyolu Odayeri-Paşaköy kesimi için Yapım, İşletme, Finansman, Bakım-Onarım ve Onarım maliyetleri toplam 7,18 milyar dolardır. Bu maliyete karşılık bahşedilen garanti ise işletme yılı sonunda toplam 6,9 milyar dolardır, şimdiye dek Köprü için toplam 3,3 milyar liralık ödeme yapılmıştır.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ

Osmangazi Köprüsü 1,2 milyar dolar; biz 15 milyar dolar veriyoruz ifadesi de yalandır. 1 Temmuz 2016 tarihinde açılan, İstanbul-İzmir Otoyolu zarfında, Yap İşlet Devret modeli ile yapı edilen Osmangazi Köprüsü ’nün toplam inşaat ve işletme süresi 15 yıl 9 ay 24 gündür. Osmangazi Köprüsü ’nün yapım maliyeti 1,48 milyar dolardır. Osmangazi Köprüsü ve 384 km ’lik İzmir-İstanbul Otoyolu için yapım, işletme, finansman, bakım-yenileme ve onarım maliyetleri işletme yılı sonu toplam 13,6 milyar dolardır. Bu maliyete karşılık verilen garanti ise işletme yılı sonunda toplam 12,9 milyar dolardır."

ESKİŞEHİR HASAN POLATKAN HAVALİMANI

"Galibiyet Havaalanı ’nın şimdi açığını kapatmak için Eskişehir ’deki havaalanını kapatıyorlar. Eskişehir ’deki havaalanını Yılmaz Büyükerşen devletten, Hazine ’den bir kuruş almadan yaptı.' ifadeleri de yalandır" değerlendirmesine yer bahşedilen açıklamaya, şöyle devam edildi:

"Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı'nın kapatılacağı yalandır; Havalimanı hizmetine devam etmektedir. Yap İşlet Devret modeli ile hayata geçirilen, 3 Mart 2011 yılında sözleşmesi imzalanan ve 1 Kasım 2012 yılında faaliyete geçen Başarı Havalimanı, 50 milyon avroya mal olmuştur. 2044 yılında halk malı olacak Galibiyet Havalimanı ’nın işletme, bakım ve yenileme giderleri dahil toplam maliyeti 254 milyon avrodur. Galibiyet Havaalanı için bahşedilen, işletme süresi sonunda, yani 2044 yılına değin toplam ödenecek garanti bedeli ise 206 milyon avrodur. DHMİ ’nin ihaledeki net karı 48 milyon avrodur."

İSTANBUL HAVALİMANI

Açıklamada, "İstanbul Havalimanı, şu kar yağışında bir bölümü çöken havaalanı. 6,3 milyar avroya garanti vermişler, maliyetini henüz bütün bilemiyoruz. Bunlar 2 milyar 100 milyon avro ödeyeceklerdi, ödemediler. Erdoğan tek imzayla 2 milyar 100 milyon avroyu sildi." ifadeleri de yalandır." görüşüne yer bahşedilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"İstanbul Havalimanı ’nın kar yağışı esnasında hiçbir bölümü çökmemiştir. Negatif hava koşulları sebebiyle çatısında kısmi çökme meydana gelen yapı, İstanbul Havaalanı ’na 7 km uzaklıkta, geçici olarak etkinlik belirten bir binadır. Yap İşlet Devret modeli ile hayata geçirilen İstanbul Havaalanı, 2020 yılında 23,4 milyon yolcu, 2021 yılında ise 36 milyon 988 bin 563 yolcuyla Avrupa havalimanları arasında iki sene üst üste yolcu sayısı sıralamasında birinci sırada yer almıştır. Bilindiği gibi İstanbul Havaalanı, ilk işletme yılında, garanti edilen 233,1 milyon avroluk Dış Hat Gezgin Gelirini aştığı için devlete 22,4 milyon avro tutarında ilave ödeme yapmıştır.

İGA'NIN BORCU

İstanbul Havalimanı ’nın inşaat ve işletmesini üstelenen İGA ’nın 2 milyar 100 milyon avroyu ödemediği ve borcun silindiği iddiası yalandır. Ulaştırma ve Altyapılar Bakanlığı ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Covid-19 salgınından etkilenen Yap-İşlet-Devret (YİD) ve kiralama konumunda olan tüm havalimanları için işletmecilere geçerli olan takviye paketini devreye almıştır. Bu karar uyarınca DHMİ, Covid-19 salgınını mücbir sebep kabul ederek, tarafların yükümlülüklerini pandemi etkisinin devam ettiği dönem her tarafında müşterek olarak askıya almıştır."

'YALAN MAKİNESİNE DÖNÜŞMESİNİ ÜZÜLEREK İZLİYORUZ'

“Büyük ve Zinde Türkiye”nin inşasında pay sahibi olan projelerin, Türkiye'nin yatırım, imal, ihracat ve istihdam odaklı yükselme stratejisinin hayata geçmesi için gerekli altyapıyı sağladığına vurgu yapılan açıklamada, şu değerlendirmeler yer buldu:

"böylece dünyanın lider ekonomileri arasına girme mücadelesinde son virajda bulunan ülkemiz için kritik önemdedirler. Bizler, 2023 hedeflerimiz ve 2053 vizyonumuz doğrultusunda, ülkemizin Asya ile Avrupa arasında 700 milyar doları aşan ticaretten aldığımız payı artırmayı hedefliyor, 4 saatlik uçuş mesafesiyle merkezinde bulunduğumuz 30 trilyon dolarlık küresel ticaret hacminden daha fazla faydalanabilmeyi amaçlıyor, bütün yatırımlarımızı bu doğrultuda gerçekleştirdiğimizi yüce milletimizin bilmesini istiyoruz. 20 yıldır neyin sözünü verdiysek yapı etmiş, neyi hayal ettiysek milletimizin hizmetine sunmuş bir iktidar olarak pek çok yalan, kötüleme ve karalama ile de çaba ettik. Bundan sonradan da ederiz ama başlıca muhalefet liderinin bir yalan makinesine dönüşmesini üzülerek izliyor, kendisinin en kısa sürede yapıcı bir muhalefet anlayışı ile 'Büyük ve Zinde Türkiye' hedefimize katkı maddesi sunmasını ümit ediyoruz."

AA

Haber Geniş bir şekilde Haberin detayları ve bilgisi verildi. Kaynak takip edilmektedir, yeni bilgiler geldiğinde anlık güncellenecektir. Kars Haber Yerel Kategorileri de mevcuttur.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum