Reklamdan ekonomiye 340 milyar liralık katkı

Pazarlama iletişimi ve reklam sektörüne istikamet veren dört dernek, Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), kadar kurulan Dijital Pazarlama İletişimi Platformu .

Reklamdan ekonomiye 340 milyar liralık katkı
30 Kasım 2021 - 15:01

Pazarlama iletişimi ve reklam sektörüne istikamet veren dört dernek, Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), kadar kurulan Dijital Pazarlama İletişimi Platformu DPİP, Türkiye ’de ilk kez yapılan “Reklamın Türkiye Ekonomisine Katkısı” araştırması sonuçlarını açıkladı. Bu araştırma ile reklamın Gayrısafi Yurtiçi Hasıla ’ya (GSYH) kattığı değerinde birincil defa çok yönü olan ölçülmüş oldu.

“Reklamın Türkiye Ekonomisine Katkısı” araştırması raporunda, Türkiye ’deki teknolojik yeniliklerle tez gelişen reklam sektörünün ekonomiye etkisi bedensel değerlerle ortaya konuldu. Araştırma sonuçları ile hazırlanan rapor, 30 Kasım Salı günü DPİP Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, Başkan Yardımcıları Ayşen Akalın ve Volkan İkiler ’in katıldığı basın toplantısı ile açıklandı. 

Rapora kadar; 2020 yılında ülkemizde toplam 17 milyar 469 milyon TL olarak gerçekleşen reklam ve medya yatırımında, her 1 TL ’lik reklam ve medya yatırımı, milli gelire 19,4 TL geri dönüş sağlayarak değer yaratmıştır.

Diğer bir deyişle, reklam ve medya yatırımları 2020 ’de ekonomiye (GSYH) aracısız ve dolaylı olarak yüzde 6,73 ile 340 milyar TL katkı maddesi sağlamış oldu.

Takvim medya yatırımları 1 milyar doların üzerinde olan 38 ülke içinde Türkiye, medya yatırımları büyüklüğü açısından dünyanın 31. büyük pazarı konumunda bulunuyor. Türkiye ’nin toplam reklam hacmi içindeki payı yalnızca yüzde 0,33. Bu oran, en büyük 38 pazar içindeki en az orandır. Buna tarafından, ülkemizdeki medya yatırımlarının GSYH ’ya oranı dikkate alındığında, takriben 2,5 katlık bir yükselme potansiyeli olduğuna sinyâl etmektedir.

Reklam sektörünün istihdam etkisine bakıldığında, 2014 yılından bu yandan bu alanda teşebbüs sayısı yüzde 2,26 artarken, maaş ve ücretler toplamı ise yüzde 11,57 ’lik takvim alaşım çoğaltma göstermiştir.

2020 TÜİK istihdam verilerine tarafından, istihdam edilen toplam 26,8 milyon birey içinde yüzde 2,25 ile 602 bin 704 kişinin, reklam ve medya yatırımlarındaki büyüme ile desteklendiği görülmektedir.

EKONOMİ BÜYÜRSE REKLAM SEKTÖRÜ, REKLAM SEKTÖRÜ BÜYÜRSE EKONOMİ BÜYÜYOR

Idareli büyümeden, mevcut ekonomik büyüklükten ve makroekonomik beklentilerden etkilenen reklam sektörü ile ekonomik yükselme arasındaki etkileşim karşılıklı. Ekonomi büyürse reklam sektörü, reklam sektörü büyürse ekonomi büyüyor. Modelleme verilerine tarafından, Türkiye ’de reklam ve medya yatırımlarının GSYH'ya katkısı, 2012-2020 yılları aralığında ortalama yüzde 6,24 ve yıllar içinde katkısı artan bir şekilde artıyor.

Türkiye ’de reklam ve medya yatırımlarının milli gelirde yarattığı tesir, ülkemizde faaliyet gösteren ve sürdürülebilir bir strateji izleyen her sektörden şirketi ilgilendiren ve ülkenin gelecekteki potansiyel büyük resmini betimleyen, manâlı bir bulgu olarak karşımıza çıkıyor.

TÜRK REKLAM SEKTÖRÜ GELİŞMEYE ÇOK AÇIK

Türkiye ’de reklam ve medya yatırımlarının ekonomiye sağladığı fiziki katkı ve değerler, sektörümüze sağlanacak destek ve teşviklerle çok daha büyük olacağının göstergesidir.
Türk reklam sektörünün yüksek büyüme potansiyeli olduğunu bedensel verilerle ortaya koyan araştırmada ayrıca, dinç ve sürdürülebilir çoğaltma için, sektörün halk göre takviye ve özendirme kapsamına alınması, dijital dönüşüme uğrayan sektörlerde reklamın etkinliğini gösterebilecek yeniliklerin, aktüel teknolojik gelişmelerin takibi, tüm mecraların ve bütüncül ölçümlemenin desteklenmesi gibi öneriler yer alıyor.

ARTAN SEKTÖRÜN BAYAĞI, REKLAM

DPİP Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, basın toplantısında yaptığı açılış konuşmasında; “Bugün, dört derneğin meslek birliğiyle kurulmuş olan Dijital Pazarlama İletişimi Platformu ’nun katkılarıyla, ülkemizde ilk önce oluşturulan Reklamın Ekonomiye Katkısı Raporu ’nu sizlere sunuyoruz. Ekonomilere dinamo etkisi olan güzide sektörümüzün yüksek büyüme potansiyeli değerlendirilerek, sürdürülebilir konuma getirilmelidir ve sloganımız şudur fakat; Büyüyen sektörün adı REKLAM.” diyerek araştırma sürecindeki kıymetli emeklerinden nedeniyle, Sabancı Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dr. Ezgi Akpınar Uysal ’a, Ipsos ekibinden Rabia Kalyoncu, Serkan Ceran ve Özlem Bulut ’a teşekkürlerini sundu.

Haber Geniş bir şekilde Haberin detayları ve bilgisi verildi. Kaynak takip edilmektedir, yeni bilgiler geldiğinde anlık güncellenecektir. Kars Haber Yerel Kategorileri de mevcuttur.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum