Mercedes'ten Elektrikli Şov: 1341 Beygirlik GT XX Neler Vaat Ediyor?
Mercedes-AMG'den 1.341 beygirlik elektrikli canavar: GT XX konsepti tanıtıldı! Üç motor, 800V sistem, 360 km/s hız ve tartışmalı tasarımıyla geleceğin performans sedanı. 2026'da yollarda!

Otomotiv dünyasının uzun bir süredir konuştuğu, tam 1.341 beygir gücündeki Mercedes-AMG GT XX konsept modeli, bugün itibarıyla resmi olarak gün yüzüne çıkarıldı. Bu araç, markanın elektrikli geleceğine dair iddialı bir gösterim niteliği taşıyor.
Mercedes-AMG GT XX Konsepti Hangi Çarpıcı Güç ve Tasarım Detaylarıyla Tanıtıldı?
Geleceğe yönelik bir vizyon sunan konsept otomobil Mercedes-AMG GT XX, dört kapılı bir elektrikli sedan formunda karşımıza çıkıyor. Araç, bünyesinde barındırdığı üç adet Yasa imzalı “Axial Flux” tipi elektrik motoru sayesinde tam 1.341 beygir gibi dudak uçuklatan bir güç üretebiliyor. Herkesin ortak beğenisini kazanmasa da kendine has bir tasarıma sahip olan konsept, arka camı tıpkı Polestar 4 modelinde olduğu gibi tamamen ortadan kaldırarak farklı bir yaklaşım sergiliyor. İlk olarak ticari satışa sunulan AMG One hiper otomobilinde gördüğümüz direksiyon simidini, etkileyici bir çift ekranlı konsol düzeniyle birleştiren araç, turuncu renkli ambiyans aydınlatma sistemiyle desteklenen oldukça şık iç mekan detaylarına ev sahipliği yapıyor.
GT XX'in Elektrikli Performansı ve Batarya Teknolojisi Geleceğe Nasıl Işık Tutuyor?
800 voltluk bir elektrik mimarisine sahip olan GT XX konsepti, Mercedes-AMG'nin yeni geliştirdiği AMG.EA platformunu temel alıyor. Elektrik motorlarından biri ön aksta konumlandırılırken, diğer iki motor ise arka aksta görev yapıyor. Mercedes-AMG'nin iddialı açıklamasına göre bu güçlü konfigürasyon, aracın 360 km/s azami hıza ulaşabilmesini sağlıyor. Yapılan resmi açıklamaya göre konsept, içerisinde silikon içerikli anotların kullanıldığı yüksek performanslı bir NCMA batarya paketi üzerine inşa edilmiş. Mercedes, bu özel bataryanın 300 Wh/kg gibi yüksek bir enerji yoğunluğu ve uzun bir kullanım ömrü sunduğunu belirtiyor. Şarj performansı da dikkat çekici olan aracın, 850 kW’ın üzerine çıkabilen bir şarj hızıyla sadece beş dakikalık bir şarjla 400 km yol yapacak kadar menzil depolayabildiği ifade ediliyor.
Aerodinamik Tasarım, "Sahte V8 Sesi" ve GT XX'in Üretim Yolculuğu Hakkında Neler Biliyoruz?
Aerodinamik verimlilik konusunda da iddialı olan GT XX, AMG'ye göre sadece 0,198 gibi oldukça düşük bir sürtünme katsayısına sahip. Tasarımıyla, 2022 yılında tanıtılan “Mercedes Vision AMG Concept” modelini anımsatan bu tamamen elektrikli yeni Mercedes-AMG modeli, performans tutkunlarını tatmin etmek adına yapay –ya da bir başka deyişle sahte– da olsa güçlü bir “V8” motor sesiyle geliyor. Mercedes-Benz, bugün sergilenen AMG GT XX konseptini temel alacak bir süper elektrikli otomobili 2026 yılında pazara sunmayı hedefliyor. Seri üretime geçecek olan bu versiyonda, GT XX konseptinin birçok tasarım detayı ve teknik altyapısının korunarak kullanılması bekleniyor.
Kaynak: Haber Merkezi - Serhat TV
FACEBOOK YORUMLAR