Kars yine üvey evlat!

Kars’ta mevcut kara ve demir yolu ağı bulunmasına rağmen alternatif arayışlar, Kars’ın yine ikinci planda tutulduğunu gösteriyor.

Kars yine üvey evlat!
19 Mayıs 2022 - 09:46


Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü, Serhat Kalkınma Ajansı (SERKA) ve Iğdır Üniversitesi işbirliğiyle düzenlenen “Zengezur Koridoru’nun Bölgesel Kalkınma ve Ekonomik Büyümede Stratejik Önemi Çalıştayı” Iğdır Üniversitesinin üniversitenin Karaağaç Yerleşkesi’nde başladı.
Çalıştayda Zengezur koridorunun karayoluyla Orta Asya’ya kesintisiz ulaşım sağlanmasının önemine değinildi.
Zengezur Koridoru veya Nahçıvan Koridoru, 2020 Dağlık Karabağ Savaşı'nın Azerbaycan tarafından kazanılmasının ardından Azerbaycan ve Ermenistan arasında imzalanan ateşkes antlaşmasının 9. maddesi gereğince Azerbaycan ile eksklav parçası olan Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti arasında bağlantıyı kuracak olan koridordur. Koridor Ermenistan topraklarında tahminen Sünik bölgesinde inşa edilecek. Koridorun güvenliği Rusya Federasyonu Federal Güvenlik Servisi Sınır Muhafıza Servisi tarafından sağlanacak.
Zengezur Koridoru, Ermenistan’a Türkiye ve Azerbaycan’la ilişkilerini düzelterek Kafkasya’da doğmakta olan süreçten yararlanması için jeopolitik bir olanak sunuyor. Ermenistan Türkiye ile ilişkilerinin normalleşmesi sürecinde öncelikle sınır kapılarının açılmasını bekliyor. 1993 yılında kapanan Kars’ın Akyaka ilçesindeki ‘Doğu Sınır Kapısı’ hem kara hem de demir yolu ulaşımı bakımından bölge için büyük önem arz ediyor. 

ZENGEZUR KORİDORUNUN AÇILMASIYLA BİRLİKTE BEKLENTİLER;

-Türk dünyasıyla iş birliği ve ticaret artacak

-Orta Asya’ya kesintisiz gitmek mümkün hala gelecek.

- Bölgesel barışı ve iş birliği ortamını güçlendirecek

-Tarihi ipek yolunun canlanmasına katkı sağlayacak.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum