Karaismailoğlu'ndan 'Avrasya Tüneli' açıklaması - kars haber

Bakan Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli için "2039'a gelindiğinde millet, ödediği tüm garantileri geri almış olacak.

Karaismailoğlu'ndan 'Avrasya Tüneli' açıklaması - kars haber
30 Mart 2022 - 14:14

Bakan Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli için "2039'a gelindiğinde millet, ödediği tüm garantileri geri almış olacak. 31 Ocak 2042 itibarıyla halk, borçsuz, masrafsız, işler vaziyette yatırım varlığının sahibi olacak ve bütün kazanç kendisine ait olacak." iddiasında bulundu. Karaismailoğlu, "Avrasya Tüneli, bugüne dek 4,8 milyon farklı araç göre 82 milyon kez kullanılmıştır." dedi.

AKTÜEL 30.03.2022 13:21 Karaismailoğlu'ndan 'Avrasya Tüneli' açıklaması Abone Ol google-news

Ulaştırma ve Altyapılar Bakanı Adaletli Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli'nin işletme süresi bittiğinde, kamunun laf konusu projeden kaynaklı olarak, ödenti ve diğer kazançlar hariç, asgari 140 milyon dolar gelir elde edeceğini ileri sürerek, "2039'a gelindiğinde ulus, ödediği bütün garantileri geri almış olacak. 31 Ocak 2042 itibarıyla kamu, borçsuz, masrafsız, işler vaziyette yatırım varlığının sahibi olacak ve bütün gelir kendisine ait olacak." dedi.

Projenin yatırım maliyetinin 1 milyar 245 milyon dolar, takvim işletme maliyetinin de 35 milyon dolar olarak hesaplandığına göze çarpan eden Karaismailoğlu, şu ifadeleri kullandı:

"4 yıl gibi kısa bir sürede bitmiştir. Finans maliyetleri de hesaplanarak kamunun yaptığı açık ihaleye aniden fazla öneri hazırlanıyor. Devlet bunu kendisi yapmış olsaydı 1 milyar 245 milyon dolarlık projeyi elden çıkaracaktı. Biz, geçen yıl, vasıta garantisini karşılamadığı için 498 milyon lira işletmeciye katkıda bulunduk. Eğer biz Avrasya Tüneli'ni işletseydik, zaten 519 milyon lira masraf yapmış olacaktık ve bu, devletin kasasından çıkacaktı. Geleceğin projeleri çoktan kazandırıyor."

Karaismailoğlu, Kozyatağı-Bakırköy koridoru dikkate alınarak yapılan hesaplamalarda, Avrasya Tüneli'ni kullanan sürücülerin 2021'de 25 milyon saat vakit tasarrufu, 35 bin ton yakacak tasarrufu, 10 bin ton emisyon azalımı, 65 milyon araç-kilometre düşüşüyle oluşan kaza maliyeti tasarrufu elde ettiklerini, bunun sonucunda projenin ülke ekonomisine 5 yıllık katkısının 8,1 milyar lira olduğunu söyledi.

Avrasya Tüneli'nin, yalnızca tasarım ve mühendislik açısından değil, insan odaklı meslek yaklaşımıyla da örnek proje olma niteliğini taşıdığını söyleyen Karaismailoğlu, şu bilgileri paylaştı:

"İnşaat döneminde yüzde 95'i Türk elde etmek üzere, toplam 700 mühendis ve 12 binden fazla kişinin, 14 milyon adam/saat çalışmasıyla tamamlanan proje, ölümlü kaza ya da önemli yaralanma yaşanmadan tamamlanmıştır. Alanında lider takriben 500 yerli ve milletlerarası işyeri projede ödev almış ve danışmanlık sağlamıştır. Bu sayede projenin inşaat çalışmalarında yapılan harcamalar bir uçtan bir uca Türkiye ekonomisine günde 1,5 milyon liralık meslek hacmi yaratılmıştır."

"Avrasya Tüneli, bugüne değin 4,8 milyon bambaşka araç göre 82 milyon kere kullanılmıştır." diyen Karaismailoğlu, bu araçların yüzde 93'ünün araba, yüzde 7'sinin minibüs olduğunu söyledi.

Araçların tüneli tercih etme oranının Asya yönünde yüzde 51 iken, Avrupa yönünde yüzde 49 olarak gerçekleştiğine dikkat çekici eden Karaismailoğlu, ortalama günlük kullanımın 50-55 bin birim araç olduğunu bildirdi.

Karaismailoğlu, 2026'da minimum trafik garanti sayısına erişilmesinin öngörüldüğünü anlatarak, şunları kaydetti:

"Bu yıldan sonradan kamu, kazanç paylaşımı yöntemiyle kazanç elde etmeye başlayacak. 2039'a gelindiğinde, kamu ödediği tüm garantileri geri almış olacak. 31 Ocak 2042 itibarıyla halk, borçsuz, masrafsız, işler vaziyette yatırım varlığının sahibi olacak ve bütün gelir kendisine ait olacak. Avrasya Tüneli'nin işletme süresi bittiğinde devlet, vergi ve öteki kazançlar hariç, üste en düşük 140 milyon dolar para almış olacaktır."

Günün Manâlı Manşetleri Haber Geniş bir şekilde Haberin detayları ve bilgisi verildi. Kaynak takip edilmektedir, yeni bilgiler geldiğinde anlık güncellenecektir. Kars Haber Yerel Kategorileri de mevcuttur.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum