http://www.ekinatagrandtoprakhotel.com/

TEOG’da basarının sırrı stresten uzak durmak

  • Haber Saati : 26 Nisan 2016, Salı 08:20:20 - 1 Yıl önce eklendi. Okunma : 253
Bir milyon 200 bin öğrencinin TEOG maratonu başlıyor.

    Sınav maratonunun ikinci yarısı yarın başlıyor. Kaygıyı azaltmak ve çocuklarımızın çabalarının başarılı sonuçlarla karşılık bulabilmesi adına yapılacaklar var elbet. İstanbul Florence Nightingale Hastanesi’nden, Uzm. Psikolog Emrah Polat, sınava gireceklere adım adım o¨nerileri anlattı: 
     
    - Sınavdan bir gu¨n o¨nce mutlaka ders c¸alıs¸mayı bırakın. Ancak bazı noktalara go¨z atma s¸eklinde kitaplarınıza bakabilirsiniz. O gu¨ne kadar elinizden geleni yaptığınıza inanın. 
    - Yarınki sınavla ilgili olumlu şeyler düşünün
    - Sınavdan bir gu¨n önce sizi yoracak şeyler yapmayın. 
    - Sınav evrakınızı kontrol ettikten sonra sınava gireceginiz okulu görün ve sınava girecegˆiniz sırada biraz oturun, böylece yerinize alışmış olacaksınız. Sizi rahatsız edecek yiyeceklerden uzak durun. Erken uyumak ic¸in kendinizi zorlamayın. Her gün hangi saate uyuyorsanız o saate uyuyun. Erken uyumak ic¸in kendinizi zorladıkça uykunuz kaçar. 
    - O gün sizin ic¸in diğer günlerden farklı olmasın. Doğal davranın.
     
    MAHVOLURUM DEMEYİN
     
    - Sınav sabahı uyandıktan sonra bir dus¸ alın. Rahat bir kıyafet giyin. Mutlaka kahvaltı yapın, kahvaltıda ne yemek istiyorsanız onu yiyin. Sınav o¨ncesi stresliyseniz, burnunuzdan do¨rt-bes¸ kez yavas¸ yavas¸ nefes alın ve yavas¸ yavas¸ verin. Bu egzersiz sizi rahatlatacaktır. 
    - Sınav ic¸in olumlu du¨s¸u¨nu¨n. Sınavdan o¨nce zihninizde gec¸mis¸teki bas¸arısızlıklarınızı degˆil bas¸arılarınızı du¨s¸u¨nu¨n. Kendinize gu¨venin. 
    - “Mahvolurum” gibi du¨s¸u¨ncelerin problemi c¸o¨zmeye yararı olmadıgˆını unutmayın. Sınav bilgilerin o¨lc¸u¨lmesidir kis¸iligˆin degˆil. 
    -  Bas¸aramayacagˆım s¸eklindeki du¨s¸u¨ncelerden kurtulun. Bu du¨s¸u¨nceler sınavı bas¸tan kaybetmenize neden olur. 
    -  Daha o¨nceki bas¸arısızlıklar sebeplerini aras¸tırın. Onları telafi edilmesine c¸alıs¸ın. Bas¸ka bir deyis¸le, aynı sebeplerin yeni bir bas¸arısızlıgˆa yol ac¸masına izin vermeyin. 
     
    Sınavlar yarın başlıyor
     
    8. sınıf öğrencileri yarın ve perşembe günü sınavlara girecek. Yarınki oturumda Türkçe, Matematik ve Din Kültürü sınavları yapılacak. Perşembe günü ise öğrenciler Fen, İnkılap Tarihi ve Yabancı Dil derslerinden sınava girecek. Sınavlara katılamayan öğrenciler 14 – 15 Mayıs’ta telafi sınavına alınacak.
     
    Aileler de test ediliyor
     
    Sınavlar, ailelerin kendilerini de test etmeleri ic¸in o¨nemli bir fırsattır. Sınavlar gec¸icidir; ama su¨rec¸te yas¸anacaklar c¸ocugˆunuzla ilis¸kilerinizi kalıcı olarak etkileyebilir. O¨nemli olan aile ic¸inde sagˆlıklı ilis¸kiler olus¸turmak ve su¨rdu¨rmektir. 
     
    Adım adım veli değerlendirmesi 
     
    Şişli Florence Nightingale Hastanesi’nden Uzman Psikolog Belgü Kaçmaz çocukların sınavlarını değerlendirirken 16 adımda velilerin yapması gerekenleri anlattı. 
    - Çocuğunuzun puanı hedeflerini tutmuyorsa bu durumda puanının tuttuğu bölüm alternatif olarak değerlendirmeli. 
    - Yapabileceği, sevebileceği ve ileride meslek olarak uygulayabileceği bir bölüme girmesi her şeyden önemli. 
    - Tercih sürecinde destekleyici fakat gerçekçi bir tutum sürdürün. 
    - Okullar ilgili bilgi edinip bunu çocuklarınızla paylaşın. 
    - Kendi iş çevrelerindeki arkadaşlarıyla onları görüştürün ve soru sormaları için yüreklendirin. 
    - Baskı yapmayıp seçimi kendisine bırakın. 
    - Yeteneklerine ve isteklerine uygun bir bölümde okuması için onu cesaretlendirin. 
     
    Samimi olun!
     
    - Hayallerine değer verin. 
    - Önünde daha öğrenecek daha çok şeyinin olduğu aşılayın.
    - İçten ve samimi olun.
    - Onların yanında olun.
    İstek ve beklentilerin onlar büyüdükçe de değişeceğini asla unutmayın. 
    - Mesleği yapacak olan siz değilsiniz, çocuklarınız.
     
    Beslenmede nelere dikkat edilmeli? 
     
    Öğrenciler sınav öncesi ve sınav sabahı yoğun stres içinde olmaktadırlar. Stres ve heyecan ise insan vücudunun enerji tüketimini artırmaktadır. Şişli Florence Nightingale Hastanesi’nden, Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Kayan Tapan, sınav öncesi sağlıklı beslenmeye dikkat çekti.
     
    5 adımda öneriler 
     
    1. Şeker ve şekerli gıdalar yerine tahıllar ve protein içeren besinlerin tüketililmeli. 
    2. Sebze ve meyve tüketimine dikkat edilmelidir. Ara öğünlerde bisküvi ve çikolata yerine meyve ve ceviz tercih edilmelidir. A vitamini içeren havuç, C vitamini içeren turunçgiller, çilek gibi kırmızı meyveler ara öğün için iyi bir alternative. 
     
    Kahvaltı çok önemli
     
    3. Sınav günü mutlaka kahvaltı yapılmalıdır. Kahvaltı yapılmadığı takdirde dikkat daha çabuk dağılmakta, baş ağrısı ve yorgunluk oluşmaktadır. Kahvaltıda süt, peynir, yumurta, birkaç dilim tam buğday unu ekmeği, zeytin, domates, yeşil biber, salatalık, maydanoz veya meyve gibi dört besin grubunda yer alan besinlerden oluşan bir mönü bulunmalıdır. 
    4. Yeterince su mutlaka alınmalıdır. Ancak as¸ırıya kaçmak sınav sırasında rahatsızlık ve dikkat dagˆılmasına yol açabilir. 
    5. Sınavdan birgün once çok önemli! Sınavdan bir gün önce kuru baklagiller gibi gaz yapıcı besinler, lif ve yağ içeriği yüksek besinlerin tüketiminde dikkatli olunmalıdır.


Kars Haber






Etiketler :  

Diğer Yeni Haberler
Diğer Yeni Haber Başlıkları
'Aliye Fıstık' Karakolluk Oldu... Gündem
İl Koordinasyon Kurul Toplantısı Yapıldı... Gündem
Karslı Sporcu Dünya ve Avrupa ikincisi oldu... Gündem
Başkan Çalkın'dan Lojistik Merkezi Açıkl... Gündem
Kırmızı Et Alırken Dikkat... Gündem
Köy Yolları İçin 40 Milyon TL Hazır... Gündem
Kars'ta Huzur Uygulaması Yapıldı... Gündem
Kağızman'da 9 Tesisin Temeli Atıldı... Gündem
Bu Kadim Kentin İnsanları Evet Diyecek... Gündem
Müjdeler Peş Peşe Geliyor... Gündem
Kars'a 231 Milyon Lira Yatırım Geliyor... Gündem
Kağızman'da terör operasyonu... Gündem
Çiftçilere Yeni Bir Destek Daha... Gündem
Digorlu Tırmanışçılar Madalyayla Döndü... Gündem
Ülkücü tavır hayır... Gündem
KAKÜV'ün Satranç Başarısı Sürüyor... Gündem
  • SİYASET
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • MAGAZİN
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SERHAT TV BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol


Copyright © 2011-2017 Tüm hakları saklıdır. SerhatTV.Com.Tr
İletişim : 0474 223 7039 Reklam : 0541 861 38 41 E-Mail : info@serhattv.com.tr
Yazılım & Tasarım : Aladağ Bilişim