http://www.ekinatagrandtoprakhotel.com/

Ramazan sofralarında kızartmaya yer yok

  • Haber Saati : 17 Haziran 2015, Carşamba 08:32:17 - 2 Yıl önce eklendi. Okunma : 1283
İzmir Halk Sağlığı Müdürü Dr. Mehmet Nil Hıdır, sağlıklı bir ramazan ayı geçirmek isteyenlerin kızartma, un ve şerbetten uzak durması gerektiği uyarısında bulundu.

    Ramazan ayında öğün sayısının azaldığına ve öğünler arası sürenin arttığına işaret eden Hıdır, vücuda ortalama 17 saat boyunca besin alınmadığını vurguladı.
     
    Oruç tutanlarda kızartma, hamur işi, tatlı, kırmızı et, pilav ve makarna tüketimi ve uzun süreli açlık sonrası bir an önce doyma isteğinin vücutta ağırlık artışı, kan şekerinde yükselme ve hazımsızlığa neden olduğunu aktaran Hıdır, özellikle yaz aylarına denk gelen ramazanda "vücuttan aşırı sıvı kaybına" dikkati çekti.
     
    PİRİNÇ YERİNE BULGUR
     
    Oruç tutanlar için sağlıklı beslenme önerilerini anlatan Mehmet Nil Hıdır, en önemli maddenin "yeterli" ve "dengeli" beslenme olduğunu belirtti.
     
    Ramazan ayında öğünlerin yeniden düzenlenmesini tavsiye eden Hıdır, "Sahur ve iftarda iki ana öğün ile iftardan sonra 1-1,5 saat aralıklarla iki ara öğün planlanmalı" dedi.
     
    Sağlığın korunması için en önemli şartlardan birini de "sahur yapmak" olarak gösteren Hıdır, sözlerini şöyle sürdürdü:
     
    "Sahurda süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve zeytinyağlı yemeklerden oluşan bir öğün tercih edilmelidir. Ancak gün içerisinde aşırı acıkma problemi olanların midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgur pilavı gibi yemekleri tüketmesi; aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemekler ile unlu gıdalardan uzak durulması uygundur."
     
    İFTARDA NELER YEMELİ NELER YEMELELİ?
     
    İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar ya da çorba gibi hafif yemeklerle başlanması gerektiğini kaydeden Hıdır, oruç açtıktan 10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği, sebze yemeği ya da salata ile devam edilebileceğini dile getirdi.
     
    Hıdır, enerji veren ancak kan şekerini dengeli biçimde yükselten beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek gıdalar yerine bulgur pilavı, kepekli ekmek veya kepekli makarna gibi posalı besinlerin tercih edilmesini istedi.
     
    Ramazan beslenmesinde sıvı alımına özel önem veren Hıdır, bu dönemde kaybolan sıvıyı yerine koymak için günde ortalama 2-2,5 litre su içilmesi, ayrıca enerji verirken sıvı ihtiyacını da karşılayacak ayran, taze sıkılmış meyve suları, soda gibi sıvıların tüketilmesi önerisinde bulundu.
     
    Tatlı tercihleri konusuna da değinen Mehmet Nil Hıdır, aşırı şerbetli, yağlı tatlılar yerine sütlaç, güllaç, muhallebi gibi sütlü tatlılar ve meyve tatlıları tüketilebileceğini belirtti.
     
    Hızlı yemekten kaçınmak, yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek yemek gerektiğine işaret eden Hıdır, "Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra birer saat ara ile her seferinde azar azar küçük porsiyonlar şeklinde beslenilmelidir" diye konuştu.
     
    RAMAZANDA PİŞİRME YÖNTEMLERİNE DİKKAT
     
    Ramazan ayında yemeklerin pişirme yöntemlerinin önemine dikkati çeken Hıdır, "Özellikle ızgara, haşlama ve fırında yapılan yemekler tercih edilmeli, kavrulmuş, tütsülenmiş ve kızartılmış besinlerden uzak durulmalıdır" dedi.
     
    İftardan hemen sonra televizyon veya bilgisayar karşısına geçmek, koltukta dinlenmek yerine biraz hareketin iyi geleceğini aktaran Hıdır, kısa mesafeli yürüyüşler yapmanın ramazan ayında kilo almayı engellediğini, sindirime yardımcı olduğunu vurguladı.


Kars Haber






Etiketler :  

Diğer Yeni Haberler
Diğer Yeni Haber Başlıkları
'Aliye Fıstık' Karakolluk Oldu... Gündem
İl Koordinasyon Kurul Toplantısı Yapıldı... Gündem
Karslı Sporcu Dünya ve Avrupa ikincisi oldu... Gündem
Başkan Çalkın'dan Lojistik Merkezi Açıkl... Gündem
Kırmızı Et Alırken Dikkat... Gündem
Köy Yolları İçin 40 Milyon TL Hazır... Gündem
Kars'ta Huzur Uygulaması Yapıldı... Gündem
Kağızman'da 9 Tesisin Temeli Atıldı... Gündem
Bu Kadim Kentin İnsanları Evet Diyecek... Gündem
Müjdeler Peş Peşe Geliyor... Gündem
Kars'a 231 Milyon Lira Yatırım Geliyor... Gündem
Kağızman'da terör operasyonu... Gündem
Çiftçilere Yeni Bir Destek Daha... Gündem
Digorlu Tırmanışçılar Madalyayla Döndü... Gündem
Ülkücü tavır hayır... Gündem
KAKÜV'ün Satranç Başarısı Sürüyor... Gündem
  • SİYASET
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • MAGAZİN
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Sosyal Medya' nın En Çok Paylaşılanları
ÜCRETSİZ SERHAT TV BÜLTEN ÜYELİĞİ

Üye olun, son dakika haberleri e-postanıza gelsin.

Adı Soyadı :
E-posta :
Üye Ol


Copyright © 2011-2017 Tüm hakları saklıdır. SerhatTV.Com.Tr
İletişim : 0474 223 7039 Reklam : 0541 861 38 41 E-Mail : info@serhattv.com.tr
Yazılım & Tasarım : Aladağ Bilişim